רשמי: Viber תירכש על-ידי רקוטן היפנית ב-900 מיליון דולר

Rakuten_kanji_logo

בהמשך לידיעות שהגיעו מוקדם יותר השבוע בנוגע לרכישה אפשרית של חברת וייבר (Viber) עבור כ-400 מיליון דולר, מגיע כעת דיווח חדש שמקורו בחברת רקוטן (Rakuten) היפנית, לפיו תרכוש זו את Viber בתמורה ל-900 מיליון דולר.

עיקר פעילותה של חברת רקוטן הינו בניהול אתר מסחר מקוון המוכוון לקהל היפני. לאור תחרות עזה מצידן של חברות מסחר מקוון אחרות, אמאזון בראשן, המכרסמות מנתח השוק של החברה המגלגלת כ-66 מיליארד דולר בשנה, תעזור רכישתה של וייבר על 300 מיליון משתמשיה בקרוב ל-200 מדינות בעולם, להתרחבותה של רקוטן אל מחוץ ליפן.

פרט לפעילותה בשוק ה-E-Commerce, מנהלת החברה היפנית גם אתר נסיעות מקוון ובנק אינטרנטי. החברה אף פלשה לתחום קוראי הספרים הדיגיטליים, כאשר בשנת 2011 רכשה את חברת Kobo הקנדית בעבור 315 מיליון דולר. השקעה גדולה נוספת שביצעה רקוטן במהלך שנת 2012 הייתה בחברת פינטרסט (Pinterest) ועמדה על כ-100 מיליון דולר.

VIber אינה חברה ישראלית, אולם ארבעת מייסדיה, טלמון מרקו, איגור מגזיניק, עופר סמוכה וסאני מראולי דווקא כן. ברקורד של הארבעה טרם הקמתה של וייבר ניתן למצוא את iMesh, אפליקציית שיתוף הקבצים הותיקה שלימים הפכה למפיצת מוסיקה וסרטים באופן חוקי דרך תוכנה וסרגלי כלים לדפדפנים שפיתחה. חברת Viber מפעילה בישראל מרכז פיתוח המעסיק עשרות עובדים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים