הצצה ראשונה: Sony Xperia Z2 – שינויים מעטים במקומות הנכונים

Sony-Xperia-11לא עברה חצי שנה מאז הכריזה סוני על מכשיר הדגל Xperia Z1 וכבר היום (ב’) מציגה החברה את הדור החדש של הסמארטפון. הכרזתו של ה-Xperia Z2 אמנם לא מגיעה בהפתעה, שהרי סוני הצהירה לא פעם כי תחל באסטרטגיה של השקת מכשיר דגל חדש מידי 6 חודשים, אולם הזמן הקצר שעבר מאז הוכרז הדגם הקודם, לא השאיר מקום רב לשינוי.

בצד העיצוב אין הרבה מה לתאר, סוני ממשיכה לשמור בעיקשות על העיצוב שהציגה בגרסאות הקודמות של מכשיר הדגל. גם כאן בוחרת החברה להמשיך ולהציג שולי מסך גדולים במיוחד בחלקו העליון והתחתון, הגורמים לתחושה כי הסמארטפון בעל מימדים גדולים ביחס למסך ה-5.2 אינץ’. שינוי מהותי שבכל זאת ביצעה סוני ב-Xperia Z2 הוא הקטנת השוליים שמצידי המסך.

Sony-Xperia-10בצד החומרה קיבל ה-Xperia Z2 מספר שדרוגים על פני הדגם הקודם. מסך ה-Triluminos של סוני שודרג לפאנל IPS ומציג תמונה בעלת צבעים טבעיים יותר ויחד עם טכנולוגיית ה-X-Reality של החברה מספק תמונה חדה ואמיתית הרבה יותר. הדבר מתבטא במיוחד בזמן צפיה בתמונות ווידאו באיכות גבוהה (Full HD 1080P) על גבי המכשיר.

Sony-Xperia-8המעבד שודרג ל-Snapdragon 801 של קוואלקום, זה מהווה שדרוגים קלים בצד המעבד והמאיץ הגרפי גם יחד. חלק מעניין נוסף מגיע במצלמה, זו תאפשר צילום וידאו ב-4K – שעדיין מקדים את זמנו נכון לעכשיו שטלויזיות ה-4K עדיין מצויות בדרגות מחירים גבוהות למדי, אולם בהחלט מספק אופציה לאלו שמעוניינים באיכות הגבוהה ביותר בכל דבר בו יחפצו לעשות עם הטלפון.

ממשק המשתמש גם הוא מציג מספר חידושים מעניינים, אחד מהם הוא האפשרות להדליק את המכשיר ממצב שינה על-ידי לחיצה כפולה על המסך. פונקציה מבורכת זו ודאי מוכרת ממכשיריה של LG החל מה-G2 שהוצג בשנה שעברה ובהחלט מתקבלת בברכה גם במכשיריה החדשים של סוני. אפשרויות נוספות שמייבאת סוני מאלו שהוצגו כבר במכשירים אחרים בעבר הינן האופציה לשוטט בין סצינות של כל סרט שאורכו מעל 3 דקות וביצוע זום בנקודה מסויימת בתמונה במהלך צפיה בוידאו.

Sony-Xperia-12ה-Sony Xperia Z2 הוא לא השדרוג המהותי לו היינו מצפים עם הצגת מחליף למכשיר דגל, ואולי לא יהיה שדרוג נדרש עבור אלו מכם המחזיקים בידם את דגם ה-Xperia Z1 שהוצג לפני כחמישה חודשים בלבד. אולם, אין העובדה כי מדובר בשדרוג קטן להמעיט ממפרטו המרשים עם דגש על מסך ה-IPS כמו גם הפונקציות השונות שהוסיפה החברה לשם שיפור התמונה וחווית השימוש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים