קוואלקום מרחיבה את משפחת Snapdragon 600 ומתמקדת בשוק הביניים

qualcomm-mwc14 2אחת המגמות שניתן לראות בתערוכת MWC 2014 היא הדגש אותו שמות היצרניות על שוק הביניים, כאשר חלקן אף מדברות על קטגוריה חדשה, שוק העל-ביניים. בהתאם, מציגה יצרנית השבבים קוואלקום שתי פלטפורמות חדשות לקו ה-Snapdragon 600, ה-610 וה-615. מדובר בשני שבבי 64 ביט, כאשר ה-610 מציע ארבע ליבות וה-615 מציע שמונה ליבות עיבוד.

השבבים מבוססים על ארכיטקטורת ARMv8 החדשה ועושים שימוש בליבות Cortex A53, אשר מחליפות את ליבות ה-Cortex A7 ומהוות שיפור שלהן. שני השבבים מיוצרים בתהליך 28 ננומטר ואף תומכים בתקשורת הדור הרביעי LTE.

החברה מכריזה על Snapdragon 615 כעל שבב מתומן הליבות הראשון בארכיטקטורת 64 ביט. למעשה, מדובר בגרסה כפולה של ה-610, כאשר אשכול אחד מוגדר להפיק ביצועים מירביים והשני מוגדר להיות חסכוני באנרגיה. לכן, למרות שכל שמונה הליבות אכן יכולות לפעול בו זמנית, נראה שה-Snapdragon 615 נועד לפעול בשיטת ה-big.LITTLE של ARM.

ערכות השבבים כוללות מאיץ גרפי חדש מסוג Adreno 405, אשר מבוסס על Adreno 420 שהוצג עם ה-Snapdragon 805 ומציע שיפור ביצועים משמעותי עבור שוק הביניים. ממשקי התכנות בהם המאיץ הגרפי תומך הם DirectX 11.2, OpenGL ES3.0 ו-OpenCL, בעוד רזולוציית התצוגה המקסימלית בה תומך הרכיב היא QHD 2K.

מי צריך את זה?

הסינים
הסינים

חשיפת השבבים החדשים מתנגשת עם תגובתו של מנהל השיווק של קוואלקום להצגת מעבד ה-A7 של אפל בשנה שעברה. אנאנד קאנדראסקר השמיץ את המהלך של אפל בטענה שארכיטקטורת 64 ביט חסרת תועלת עבור מכשירים ניידים, ובנוסף אמר שמעבדים מתומני ליבות הינם דבר טיפשי. אנאנד הודח אמנם מהחברה, אך מתוקף תפקידו כמנהל השיווק שלה, ניתן היה להסיק שהוא ידע על מה הוא מדבר.

בהודעה שחשפה קוואלקום לעיתונות נאמר כי “יכולות עיבוד של 64 ביט מהוות כיום דרישה של התעשייה עבור שכבה זו ואנו עונים על צורכי הלקוחות שלנו”.

מנהל השיווק הנוכחי, טים מקדונו, מסביר כי הלקוחות בשוק הסיני, אליו מוכוונים יותר מכל השבבים החדשים, מעניקים בעת הרכישה חשיבות רבה לריבוי הליבות ולשימוש בארכיטקטורת ה-64 ביט. לכן, על אף שיתרונות השניים לא בהכרח ברורים, בוחרת החברה להיענות בדרך זו לרצון הלקוחות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים