גאדג’טי מסקר: Spider-man: Shattered Dimensions

הביקורת הבאה היא על משחק שאני מניח שרובכם שמעתם עליו, או לפחות על גיבורו – ספיידרמן, או בשמו העברי “איש העכביש”. אבל איני בטוח אם היכרתם את ספיידרמן כפי שתראו אותו במשחק הנ”ל. רוצים לדעת מה Activision, Marvel, Beenox ו-CriWate מתכננים?! כל זאת ועוד בפרק הבא של ספיידרמן, שמתחיל ממש עכשיו!

הידעתם שלספיידרמן יש 4 דמויות שונות? הדמות המקורית לקוחה, כמובן, מחוברות הקומיקס של MARVEL, אך עוד לפני כן היה ספיידרמן חבר בכוח שנקרא “ENIGMA FORCE”. המטפס האדום לקח שם חלק בתור דמות אפרורית, מסתורית ושחורה. לרוב היא גם לא קיבלה ביטוי בסדרה עצמה. היו פרקים שהסדרה הייתה יותר מרוכזת בשלושת חברי הקבוצה האחרים, שרובם נעלמו עם הזמן, ולעומתם ידידנו המסתורי, מר איש העכביש, נשאר ואף צמח. Spiderman זכה רק בעשור האחרון ל-3 סרטים מעולים (עניין של טעם, כמובן), ועוד 4 משחקים, מתוכם שניים טובים, והשניים האחרים קצת פחות. ההישג הגדול ביותר של MARVEL היה דווקא בזירת הסדרה. רק בעשור האחרון יצאו לסדרה לא פחות מ-5 עונות חדשות. יותר מכך – הגיבור נלקח לכמה תקופות וכמה מימדים. בדיוק כאן נכנס המשחק שלנו – Spider-Man: Shattered Dimensions (או, בתרגום חופשי: ספיידרמן טס בין מימדים).

עלילה

ידידנו, כידוע למי שעוקב אחרי הסדרה, נשלח במשך כמה עונות למספר משימות בלתי מסובר ע”י אישה מסתורית בשם “אשת קורים”. האישה החביבה שולחת אותנו לאינספור מימדים כדי להילחם באגדות מלחמה – אויביו הצמאים ביותר של גיבורנו. ליתר דיוק, 13 בחורים וגם בחורות שממש – אבל ממש – רוצים להרוג אותנו. כולם נשלחו ע”י מיסטיריו, הבחור הרע שלעולם לא נוטש אותנו ומציק לנו לאורך כל הסדרה, מה שלא קורה במשחק. גברת קורים ממש מודאגת מהיכולת של מיסטיריו לשלוט גם במימדים, ולכן היא שולחת את ספיידרמן לחסל חשבונות עם כל אחד ואחד מהבוסים שמיסטיריו שולח. המשחק מגוון מאוד, מאחר וכל פעם אנחנו נמצאים במימד אחר, עם חליפה אחרת, אויבים אחרים ובעיקר – מלא אקשן.

למה חשוב לנו להרוג כל בוס? פשוט מאוד: למיסטיריו יש את מפת השליטה במימדים, והוא החביא חצי ממנה בחלקים שונים בגופם של כל הבוסים, כאשר הוא עצמו מחזיק בחצי השני של המפה. מה עושים כדי להגיע לבחור? פשוט מאוד, מחסלים את כל מי שבדרך. ויש הרבה בדרך: איש החול, סקורפיון, אלקטרו והגובלין הם רק חלק מהדמויות המוכרות ואהובות, אותן נחסל לאורך המסע. ותזכרו: תמיד יש לקחת בסוף את החלק מהמפה!

משחקיות

ספיידרמן החדש מביא לנו כמה אפשרויות משחק, המלוות בהרבה אקשן. המשחקיות עצמה מעולה, ולכל אחד מארבעת העולמות אותם אנו משחקים יש תכונה משלו. לדוגמא: לספיידרמן מ”אניגמה פורס” יש משימה לא להתבלט באור. אם תיתפסו באור – חברינו הנחמדים, “הגנגסטרים”, יירו עליכם את כל הסליק שלהם. והוא כנראה עמוק. ספיידרמן מ-2099, לעומת זאת, מוכרח לרחף ולהתחמק מהמון טילים שמרחפים סביבו, ובנוסף לברוח מכל מיני מצלמות וחיילים המאובזרים בנשק העתידני ביותר שתראו אי פעם. ספיידרמן השחור, שאותו אנו מכירים מהסדרה העדכנית, הוא בעצם בעל המשימות הקשות ביותר, בשל עוצמתו. לרוב המשימות איתו כ”כ קשות ומעייפות, שתתייאשו לשחק במשך שעה ותחזרו לנסות לפצח את המשך השלב. מצד שני, היתרון הבולט שלו על אחרים הוא כמובן היכולת למצב “זעם”, בה כל מכה שלו היא מכה קטלנית שתשמיד את כל מה שבדרככם. לצערכם, תצטרכו לצבור את הזעם באמצעות לוחמה רגילה. אחרון חביב הוא ספיידרמן הרגיל והנחמד, שלו לדעתי המשימות הקלות ביותר, אם כי גם המהנות ביותר.

המחנה המשותף לכולם הוא, כמובן, ה-Combos. כל שילוב של מכה יוסיף לכם כסף. ככל שתצברו יותר שילובים, רמת הכסף תעלה. בנוסף לכך, תוכלו לחפש מדליות של ספיידרמן ועכבישים למינהם שיוסיפו לכם עוד סכומים סמליים של כסף. כדאי לכם לחפש אותם ולאסוף אותם מהסיבה הפשוטה: ככל שצברתם יותר כסף, כך תוכלו לרכוש יותר ויותר שילובי קרב (קומבואים) מחנות השדרוגים. בנוסף לקומבואים תוכלו לרכוש גם יכולות כמו ריפוי, הגנה קשיחה יותר, זריזות ויכולת טעינת עצבים.

ואיך אפשר להתעלם מהאופציה של “חוש העכביש”. אחד הדברים היותר בולטים אצל ספיידרמן הוא היכולת לדעת מתי תוקפים אותו. כמו בסדרה, כך גם במשחק שילבו המפתחים את חוש העכביש המפותח. בכל פעם שירגיש העכביש חשש, סכנה או מצב המבטא צורך בהתחמקות – הראש שלכם יודיע לכם באמצעות גלי מצוקה שיצאו ממוחנו. נוסף על כך, חוש העכביש עוזר לספיידרמן לראות אויבים באפלה או להראות לנו לאן כדאי לנו ללכת או באיזו דלת לבחור. בקיצור – חוש שימושי במיוחד!

הבעיה היחידה במשחק הזה היא אופציות מיותרות. לדוגמא: לספיידרמן יש יכולת לירות קורים בשביל הכיף על כל מיני אויבים, אבל עד שתצליחו להפיל אויב מהיריות, תהיו בטוחים שאתם כבר לא ממש תהיו איתנו. ואם זה לא מספיק, לפעמים, כשמשתמשים ביכולת הקפיצה ע”י זריקת קורי עכביש, הדבר גורם לפסילה מיותרת במשחק. זאת משום שבכל פעם שספיידרמן בוחר לקפוץ באמצעות הלחצן של הקורים (מקש ימני בעכבר) המחשב מראה לנו היכן אפשר לנחות. לפעמים המחשב בוחר לנו מקום לא מתאים בכלל, כגון מקום קרוב לבוס או מקום חשוף מדי, וזאת למרות שאתם אולי כיוונתם לאזור אבל בהחלט לא למקום הספציפי הנ”ל. דבר מיותר נוסף הוא “הצורך” בטעינת השמירה בהתחלה. השמירה בהתחלה מופעלת כביכול ע”י מסך טעינה שאף פעם לא עובר – כלומר: חייבים ללחוץ על ENTER כדי להמשיך למשחק עצמו. לכן נשאלת השאלה: אם המשחק לא עובר אוטומטית ממסך הטעינה, למה לא להבנות את מסך הטעינה כחלק אינטגרלי מהמערכת, בדיוק כמו שאר המשחקים?!

נקודה נוספת ואחרונה היא גודל עולם המשחק שלנו. הגדלים של השלבים פשוט עצומים. לפעמים אנחנו יכולים לעוף באמצעות הקורים שלנו מצד לצד, לאסוף חפצים, למצוא חדרים סודיים ועוד כל מיני אטרקציות ששווה לחפש. וזכרו – בשביל זה אתם כאן, ליצור את ספיידרמן האולטימטיבי!

גרפיקה

אם יש משהו שאני אוהב בספיידרמן החדש הוא הגרפיקה. המשחק מצטיין בגרפיקה מרהיבה – מרהיבה מדי! אם היא נראית לחלקכם מוכרת, הרי זה בגלל ששיחקתם במשחק DRAGON BALL Z ב-Wii או בכל קונסולה אחרת. הגרפיקה המצוירת הופכת את המשחק לאחד המשחקים היותר יפים הקיימים כיום בשוק, ומשאירה אותנו בעולם הקומיקס, אותו אנו אוהבים כ”כ בזכות ספיידרמן.

נקודה חשובה – המימד לעולם לא יחזור על עצמו. כלומר: באף שלב לא תראו גרפיקה שנראתה כבר בעולם הקודם. גם המודלים של האויבים שלנו משתנים. אמנם, דווקא המודלים שלהם לא משתנים בקביעות לאורך כל המשחק, ולפעמים חלקם חוזרים על עצמם בעולם של אותו גיבור אשר שיחקנו בו לאחרונה. עם זאת, אני חייב לציין שבגלל שאצלי, עקב חוסר ההתאמה של הדרייבר הראשוני של כרטיס המסך Radeon HD6950 למשחק, הגרפיקה נראתה – איך לומר? – לא משהוא. בכל אופן, הדבר ההשתנה עם עדכוני הדרייברים החדשים. בנוסף לכך, לעתים המנוע הגרפי קורס ולוקח איתו את המשחק. איך יודעים זאת? המשחק פשוט נתקע, אבל ממשיך להשמיע סאונד רגיל לחלוטין. בנוסף, WINDOWS טורחת לספר לנו שהמנוע הגרפי קרס, ואיתו גם המשחק.

סאונד

המוזיקה המלווה את המשחק טובה, דיבוב הבוסים והסרטים מצוין. בקיצור – מושלם!

סרטוני מעבר

אין הרבה מה להוסיף כאן. מה יכול להיות טוב יותר מהסרטונים של המשחק הזה?! הם קצרים, מעניינים, מדובבים היטב ומעוצבים להפליא. אני הייתי מסיר את האופציה לדלג עליהם, רק כדי להתענג שוב ושוב (ושוב) על היופי שבהם.

סיכום:

זהו משחק מהנה במיוחד. השינוי בין שלב לשלב מוסיף למשחק מימד (סמיילי מתחכם) נוסף, שהיה חסר במשחקים הקודמים. קומבואים אדירים, אפשרות שידרוג וכמובן בוסים חזקים ומהנים גורמים למשחק להיות מצוין. וגברת קורים?! היא תהיה בסדר! ACTIVISON – שיחקתם אותה!

ציונים:

גרפיקה – 8

סאונד – 10

משחקיות – 9

עלילה – 10

סרטוני מעבר – 10

ציון כללי:  9.4


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים