גרמניה: משקפי Google Glass ישמשו כמנגנון אבטחה בכספומטים?

google-glass-atm

אחת מהונאות האשראי הנפוצות ביותר היא גניבת הקוד הסודי של כרטיס האשראי, אשר גורמת לנזקים כלכליים הנאמדים בעשרות מיליוני דולרים מדי שנה. בכדי להלחם בתופעה, מדענים גרמנים רתמו את משקפי ה-Google Glass ואת מערכת Ubic המצויה בכספומטים, לשם יצירת תהליך בטוח יותר למשיכת כספים.

במרבית המקרים, מתרחשת גניבת הקוד כאשר הלקוח בעצמו מקיש את הקוד הסודי והגנב, שמחכה גם הוא בתור, מצליח להבחין ברצף המספרים. לאחר שהקוד ברשותו, כל שעל הגנב לעשות הוא לכייס את ארנקו של הקורבן ומאותו הרגע תהיה לו יד חופשית לעשות ככל שעולה על רוחו באמצעות פרי עמלו של האחר.

על פי תכנונם של החוקרים הגרמנים, כאשר לקוח המרכיב את משקפי ה-Google Glass יגיע לכספומט המצויד בתוכנה של Ubic, זה “יקלוט” אותו וידרוש הזדהות מיוחדת. ההזדהות תיעשה באמצעות החתימה הדיגיטלית היחודיית לכל זוג משקפי ה-Glass, כך שבעצם לכל לקוח תהיה הזדהות שונה מול המערכת. לאחר ביצוע הזדהות מוצלחת, יוצג במסך הכספומט קוד QR אותו יסרקו המשקפיים במטרה להציג למשתמש בלבד קוד סודי חד פעמי באמצעותו ניתן יהיה לבצע משיכת כספים.

בשלב זה עוד לא ידוע מתי (ואם בכלל) תאמץ גרמניה את השיטה, שכן זו צריכה לקבל אישורים בלתי נגמרים מצד השלטונות והגופים הממשלתיים, אך בהחלט מדובר בכיוון מעניין להתפתחות הטכנולוגיה הלבישה.

(מקור – Ubergizmo)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים