97 אחוזים מהתוכנות הזדוניות למובייל מיועדות עבור אנדרואיד

android-malware-dollהפופלאריות של אנדרואיד איננה מוטלת בספק. מאז נרכשה על ידי גוגל והותאמה למכשירים סלולריים, סחפה אחריה מערכת ההפעלה מיליוני משתמשים והפכה עד מהרה למוצר בעל אחוזי הצמיחה הגבוהים בהיסטוריה של עולם הטכנולוגיה. אולם, על פי נתונים חדשים שחושפת חברת האבטחה F-Secure, הנתונים המרשימים הללו עובדים גם לרעתה של אנדרואיד.

97 אחוזים מהתוכנות הזדוניות למובייל בשנה החולפת, מיועדות עבור מערכת ההפעלה אנדרואיד, כך פרסמה החברה בדו”ח החצי שנתי שלה. השאר – עבור מערכת ההפעלה Symbian שנוקיה נטשה לפני כשנה. הנתונים מציגים תוצאות דומות גם בתצפית רחבה יותר: 65 אחוזים מהתוכנות הזדוניות שפותחו בין השנים 2000-2013 נועדו עבור אנדרואיד, 32 אחוזים עבור סימיביאן, והשאר התחלקו בין iOS, Windows Mobile, BlackBerry ו-Palm.

חשוב להדגיש – אין הנתונים מצביעים על כך שאנדרואיד היא הפגיעה מכולן. מערכת ההפעלה הניידת של גוגל מורצת כיום על כ-87 אחוזים מכלל מכשירי המובייל בעולם כולו, מה שבאופן טבעי הופך אותה ליעד אטרקטיבי עבור האקרים. אולם, כל עוד תנקטו במשנה זהירות, אין סיבה ממשית לדאגה.

לגן הפתוח צרות משלו

מבין מיליוני האפליקציות המוצעות להורדה דרך חנות ה-Google Play, רק 0.1 אחוזים התגלו כבעלות מטרה זדונית. בדומה לאפל ומיקרוסופט, גוגל מבצעת הליך סינון קפדני עבור כל יישום, ולכן זה פחות סביר לבוא במגע עם אפליקציה שכזו דרך החנות. הבעיה מתחילה כשהמשתמש מבקש להוריד תכנים ממקורות שאינם רשמיים.

פתיחותה של מערכת ההפעלה אנדרואיד מאפשרת את קיומן של חנויות יישומים עצמאיות. בשונה מהחנות של גוגל, היישומים בחנויות הללו ייתכן ולא עוברים תהליכי סינון ולפיכך יכולים כולם להעלות אליהן אפליקציות באין מפריע. כדוגמה ניתן לציין את חנות היישומים Android159, שעל פי חברת האבטחה מאכלסת כ-33 אחוזים מכלל התוכנות הזדוניות המיועדות עבור מערכת ההפעלה.

על אף שהתקנת יישומים דרך צד שלישי אינה אפשרית כברירת מחדל, הנתונים מכיחים כי אין זה פתרון יעיל. פתרון אחר, לעומת זאת, עשוי לפגוע במידה מסוימת ברמת פתיחותה של מערכת ההפעלה.

(מקור – Forbes)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים