נוקיה לא עוד: חטיבת המכשירים עוברת סופית לידיה של מיקרוסופט

microsoft-nokia-deal

ב-3 בספטמבר 2013 הודיעו נוקיה ומיקרוסופט כי הגיעו להסכמה למכירת חטיבת המכשירים של יצרנית הסלולר הפינית לענקית התוכנה מרדמונד, וושינגטון, זאת בעסקה שנאמדה בכ-7 מיליארדי דולרים. היום (ב’) הודיעה נוקיה באופן רשמי כי לאחר שקיבלה את כל האישורים הרגולטורים הנחוצים, תעביר את חטיבת המכשירים הניידים לידיה של מיקרוסופט החל מיום שישי הקרוב, ה-25 באפריל 2014.

ימים בודדים לפני שתיסגר העסקה, דלף לרשת מסמך פנימי שנשלח לספקים הקיימים של נוקיה בעקבות העברת הבעלות. ייעודו של המסמך הוא לעדכן את כל הספקים העובדים כיום עם חטיבת הניידים של נוקיה כי העברת הבעלות לא תגרור עימה שינוי בתנאי הסכמים קיימים עליהם חתמו עם החברה הפינית קודם להשלמת העסקה. אולם, פרט מעניין למדי שנחשף בעקבות פרסום המכתב מעיד על נטישתה של מיקרוסופט את שמה של נוקיה עם השלמת העסקה, כך שחטיבת הניידים של החברה תיקרא החל מהשבוע הבא – Microsoft Mobile Oy.

מכאן והלאה

לאחר השלמת העסקה, תמשיך נוקיה לפעול במספר מישורים. בבעלות החברה חטיבה (NSN) המספקת שירותים עבור רשתות סלולריות. חטיבה זו הוזכרה לאחרונה על-ידי מפעילת הסלולר סלקום, עת בחרה האחרונה בנוקיה כזו שתספק עבורה את הציוד הדרוש לשם הקמת רשת הדור הרביעי LTE-A בישראל.

nokia_hereפעילות נוספת שנותרת בידיה של נוקיה הינה פיתוח פלטפורמת המפות HERE. במעמד החתימה על העסקה עם מיקרוסופט, נודע כי שתי החברות חתמו על רשיון שימוש במפות לתקופה הנאמדת בארבע שנים. פרט להסכם עם מיקרוסופט, תהא נוקיה רשאית לספק שירותי מפות גם עבור חברות אחרות, כך שהחברה אינה סגורה בהסכם בלעדיות.

הצד השלישי הינו המשך פיתוח מוצרים. אף שמכרה נוקיה את חטיבת המכשירים למיקרוסופט, יצר החדשנות בחברה עדיין לא פסק. לא ברור בשלב זה האם נוקיה תמשיך לייצר מוצרים צרכניים או האם תיכנס בעצמה לעולם המוצרים הלבישים, אולם אין ספק כי בחברה ימשיכו לעבוד על פיתוח טכנולוגיות אותן יוכלו להשכיר לשימושן של יצרניות מכשירים שונות בשוק.

בנוקיה נצבר ידע רב לאורך השנים, בהיותה יצרנית טלפונים גדולה וותיקה. במסגרת ההסכם עם מיקרוסופט חתמה החברה על רשיון שימוש בפטנטים שבבעלותה לאורך 10 שנים, אולם לא העבירה את הבעלות עליהם למיקרוסופט – עדות נוספת לרצון להמשך פיתוח טכנולוגיות גם בעתיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים