גאדג’טי מסקר: בקר Moga Pro Power – משחקי מובייל מעולם לא היו מהנים יותר

מאז שנכנסו הסמארטפונים לחיינו בסערה, שינו הם אלמנטים רבים בחיי היום-יום שלנו. אחד מהתחומים שהושפעו בצורה ניכרת הוא עולם הגיימינג שהפך להיות מנת חלקם של משתמשים רבים ולא רק של מיעוט באוכלוסיה. הגבולות של תעשיית המשחקים נפרצו, כשמדי שנה מוצגים משחקים מורכבים ועתירי גרפיקה שלקחו את הגיימינג במובייל צעד אחד קדימה.

על אף ההתקדמות האדירה שנעשתה, הן ביכולות העיבוד והן באיכות המסכים, עדיין ישנה בעיה אחת שלא זכינו לפתרון בעבורה – מנגנון השליטה. במשחקים רבים אנו נדרשים לשלוט במשחק דרך מסך המכשיר או על ידי הזזתו – מה שמספיק במקרים רבים, אך עבור משחקים רציניים יותר זו משימה די מתסכלת. לשם כך פיתחה חברת Moga משפחה רחבה של בקרי שליטה, כאלו שינסו להעניק חווית משחק אולטימטיבית.

ראשית נספר על הקופסה שכוללת את הבקר עצמו, כבל טעינה לחשמל, כבל טעינה לסמארטפון ומעמד לטאבלטים. נדגיש כי Moga עשתה בחכמה וכי שני הכבלים הם בעלי קצוות USB – MicroUSB סטנדרטיים, כך שניתן להשתמש בכל כבל דומה שנמצא בבית.

Moga-Pro-Power-close

הבקר

לאחר פתיחת הקופסא לא ניתן להשאר אדישים. הבקר מעוצב בצורה פשוטה, אך הוא בעל מראה מרשים מאוד המשלב צבע שחור חזק ונגיעות של כתום. בצידו הימני ניתן להבחין בפיזור הכפתורים המוכר עם ארבעה לחצני פעולה, כפתור ה-Start וג’ויסטיק לשליטה. בצידו השמאלי ישנו ג’ויסטיק נוסף, כפתור ה-Select וארבעה לחצני כיוון. בחלקו הקדמי של הבקר מצויים ארבעת כפתורי השליטה המוכרים מבקרי הקונסולות ושתי כניסות: האחת לשם טעינה של הבקר והשנייה לטעינת הסמארטפון.

Moga-Pro-Power-buttonsהחלק המעניין ביותר בבקר נמצא במרכזו: זרוע המשמשת לאחיזת מכשיר הסמארטפון, זו בנויה בצורת צבת, כך שתוכל לאחוזר בסמארטפונים בשלל גדלים. לאחר הרמת הזרוע נחשפים גם שלושה מצבי פעולה שונים: A, B ו-Off עליהם נסביר בהמשך.

Moga-Pro-Power-back-1לפני שנתחיל לתאר לעומק את חווית המשחק, נציין כי Moga Pro Power לכשעצמו מרגיש מעולה ביד ונותן תחושה יוקרתית של כלי גיימינג רציני. האחיזה הותאמה לגודל כפות ידיים סטנדרטיות וכל הכפתורים נמצאים במרחק סביר האחד מהשני, מה שיאפשר לשחק שעות מבלי להתעייף או להרגיש חוסר נוחות. עוד נקודת זכות משמעותית היא ש-Moga Pro Power איננו כבד וגם כאשר המסך מונח על זרוע הבקר ישנה תחושה שהמשקל מתאזן בצורה טובה.

Moga-Pro-Power-back

ממשק המשתמש והאפליקציה

לפני תחילת השימוש בבקר ה-Moga Pro Power נצטרך להפעיל את קישורית הבלוטות’ (Bluetooth) אשר תבצע קישור אלחוטי עם המכשיר שלנו. על מנת שלא נסתבך יתר על המידה, לצד השקת סדרת הבקרים, פיתחה חברת Moga אפליקציה בשם Moga Pivot שתסייע בשינוי הגדרות הבקר. בכל הפעלה ראשונית של הבקר יהיה עלינו להכנס לאפליקציה בכדי לבצע את הקישור.

Moga-Pro-Power-Moga-Pivot-1ניתן להפעיל את Moga Pro Power בשני מצבים שונים אשר יותאמו לשתי קטגוריות של משחקים. מצב A, בו נשתמש ברוב הזמן, מותאם לתפעול מרבית המשחקים המוכרים לנו. מצב B מיועד למשחקים מסוג HID (ר”ת של Human interface device) אשר הותאמו להפעלה באמצעות בקרי משחק.

Moga-Pro-Power-Moga-A-Bמלבד היכולת להתאים את ההגדרות, אפליקציית Moga Pivot תסייע במציאת משחקים התומכים בבקר תוך שהיא מעניקה גישה נוחה לחנות משחקים ייעודית. תוצאות החיפוש בחנות יציגו שני סימונים לצידו של כל משחק: אייקון ירוק על תמיכה במצב A ואילו אייקון אדום הוא משחק המותאם למצב B. רשימת משחקים נתמכים ניתן למצוא באתר החברה, וזהו המקום להדגיש שלא כל משחק שקיים בחנויות האפליקציות המוכרות אמור לעבוד עם הבקר.

למרבה הצער, דווקא בכל הקשור לתפעול האפליקציה ולהתממשקות הבקר עם המכשיר הסמארטפון, Moga עשויה לפשל. לא תמיד ברור מה תפקידה של האפליקציה בתהליך ההתממשקות, שכן לעיתים הפעלתה כלל לא נדרשת. כמו כן, לפעמים משחקים לא מזהים את הבקר וצריך לצאת ולהכנס למשחק מספר פעמים על מנת שיתבצע זיהוי.

משחקיות

הנה הגיע הזמן לשחק. פה בדיוק אנחנו מקבלים תפנית של 180 מעלות מהאכזבות שליוו אותנו עד כה. תחילה הורדתי את משחק היריות המעולה Dead Triger 2 שמיד הכניס אותי לאווירת האקשן עם יריות בגלי זומבים בלתי נגמרים. את המשחק באמצעות Moga Pro Power ניתן להגדיר כתענוג צרוף. במקום לנסות ולתפעל את הדמות בצורות משונות עם האצבע, יכולתי למתוח את הגב ולשחק בקלילות מפתיעה. את ההנאה הגדולה ניתן לרשום בעיקר לזכותם של הג’ויסטיקים שהעניקו יכולות ניווט מדויקות להפליא.

לאחר שסיימתי עם הזומבים, עברתי למשחק התפקידים SoulCraft שגם אותו הכרתי בזכות Moga Pivot. כאן, ברשותכם, אתייחס דווקא לאינטגרציה העמוקה בין המשחק והבקר: עם הפעלת המשחק הופיעו על המסך אייקונים שאפשרו לי לדעת על מה עליי ללחוץ בכדי לבצע כל פעולה. התוספת הזו ללא ספק שדרגה באלפי מונים את חווית המשחק וחסכה את הצורך לזכור איזה כפתור עושה מה.

לצד המשחקים הגדולים, ישנו עוד מבחר גדול של משחקים פחות מוכרים. מה שבאמת הצליח לרומם את רוחי הוא עצם תמיכתו של הבקר באימולטרים שיאפשרו הפעלת משחקים שהיו זמינים עבור קונסולות ותיקות. גם כאן עמד Moga Pro Power במשימה וניצח באופן מרשים על האימולטור. משחקים כמו Street Fight קמו לתחייה לאחר שנים וקיבלו עדנה מחודשת גם בעידן שלנו.

שלב הבונוסים

לצד היתרונות הגדולים שכבר ציינו, בקר ה-Moga Pro Power כולל בחובו עוד כמה הפתעות נעימות. ביכולתו של הבקר לשמש כסוללה ניידת בקיבולת 2200mAh שתעניק עוד כמה שעות משחק. הבקר יתפקד כסוללה רק כאשר יישארו לסמארטפון 25 אחוזי סוללה, אך הדבר נסלח.

עוד בונוס נחמד הוא מעמד מיוחד לטאבלטים שמגיע באריזת הבקר. מאחר והמכשיר מתממשק באמצעות קישוריות Bluetooth, אין צורך תמידי בזרוע המשמשת לאחיזה – לפעמים יהיה נוח יותר לשחק על המעמד עצמו, גם כשמדובר בסמארטפונים. הכיף הגדול מתחיל כאשר מחברים את המכשיר למסך הטלוויזיה ואז חווית המשחק מתעצמת משמעותית.

Moga-Pro-Power-side-top

סיכום

אין ספק כי Moga Pro Power מביא חווית משחק אחרת לכל עולם הגיימינג במובייל – הוא משדרג כל משחק ומקפיץ את החוויה לגבהים חדשים. עם זאת, הביצוע של הפן התוכנתי בפרויקט השאפתני לוקה בחסר ומעיב לעיתים על השימוש. נכון, מדובר בהתעסקות של דקה או שתיים, בעיקר בהתחלה, אך ממכשיר שמתיימר להיות ברמה גבוהה כל-כך – אנחנו מצפים ליותר.

מחירו של Moga Pro Power עומד על 349 שקלים. לא זול. לולא הבעיות “הלוגיסטיות”, הייתי יכול לומר בלב שלם שמדובר בעסקה משתלמת מאוד. בינתיים – נסתפק בכך שהיא כדאית. אם המחיר נשמע גבוה בעבורכם, אולי תשמחו לדעת שרשת באג מייבאת את כל משפחת הבקרים התומכים במערכת ההפעלה אנדרואיד ובאייפון, כך שאולי תוכלו למצוא מכשירים אחרים במחירים נוחים יותר.

אם חווית המשחק שלכם בסמארטפון אינה מסתכמת בקנדי קראש או ב-2048, בהחלט רצוי ומומלץ לתת הזדמנות לבקר החדש ולהיווכח כיצד חווית המשחק משתפרת פלאים. אני כבר מכור.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים