טים קוק מאשר כי אפל תרכוש את Beats Electronics בתמורה ל-3 מיליארד דולר

Beats-Apple-Acquisition
כשלושה שבועות לאחר שהגיעו הדיווחים הראשונים אודות רכישתה של יצרנית ציוד האודיו ושירותי הזרמת המוסיקה, Beats Electronics, על-ידי חברת אפל, מגיע היום (ד‘) האישור הרשמי לעסקה הנאמדת בסכום של 3 מיליארדי דולרים: 2.6$ מיליארד במזומן ו-400$ מיליון במניות. את דבר העסקה אישר מנכ”ל אפל, טים קוק.

“אנו אוהבים את המוצרים שנבנו על-ידי Beats”, מציין קוק, “הם מספקים לנו פתיחה נהדרת כמו גם אנשים מצויינים עימם אנו חולקים את אותה התשוקה ליצור מוצרים נהדרים”. מותג האוזניות כמו גם שירות הזרמת המוסיקה של החברה ימשיכו לפעול כמות שהם, כאשר שני המייסדים, ג’ימי אייבין ואנדרה (ד”ר דרה) יאנג יצטרפו לאפל כעובדים במשרה מלאה. העסקה עצמה צפויה להיסגר לקראת סוף הרבעון השלישי של השנה.

מיד לאחר ההודעה על העסקה, הכריזה Beats Electronics כי תוריד את מחיר המנוי השנתי לשירות הזרמת המוסיקה Beats Music בכ-20 דולרים למחיר של $99.

מי את Beats Electronics

בעוד העסקה אושרה רשמית רק היום, אישור רשמי פחות הגיע מצידו של אחד מבעלי המניות העיקריים ב-Beats Electornics, אנדרה (ד”ר דרה) יאנג. זמן קצר לאחר הדיווח הראשוני על העסקה המתגבשת, פירסם חברו של יאנג, זמר ה-R&B טייריס גיבסון, וידאו בו מופיע הד”ר בכבודו ובעצמו וחוגג את היותו זמר ההיפ-הופ המיליארדר הראשון – זאת כרמז המתייחס לעסקת המכירה לאפל.

חברת Beats Electronics נוסדה אי שם בשנת 2008 כאשר חברו יחד אנדרי (ד”ר דרה) יאנג, דמות מרכזית בסצינת ההיפ-הופ והראפ אשר לזכותו נזקפה השקת הקריירה של אמן הראפ אמינם, והמפיק ג’ימי אייבין, מייסד חברת התקליטים Interscope Records, שעבד עם אמנים גדולים כמו ג’ון לנון, ברוס ספרינגטין, טום פטי, U2, סטיבי ניקס ורבים אחרים.

לאחר שביססה את מעמדה כמפתחת אוזניות פרימיום, פנתה החברה להציע את שמה לשימוש עבור יצרניות מוצרי אלקטרוניקה ורכבים. החל מ-2010 שימש שם המותג Beats Audio את יצרנית המחשבים HP בדגמים ייעודיים ובהמשך גם את יצרנית הרכב קרייזלר.

המסע הפרוע של Beats ו-HTC

באוגוסט 2011 רכשה יצרנית הטלפונים HTC נתח של 50.1% ב-Beats Electronics, זאת בתמורה להשקעה של 300 מיליוני דולרים ביצרנית האוזניות. זמן קצר לאחר הרכישה, החלה HTC לעשות שימוש במותג Beats Audio במכשירי הסמארטפון שלה, החל מה-Sensation XE, זאת במטרה להדגיש את צד האודיו של מוצריה על פני המתחרות.

כשנה מאוחר יותר מכרה HTC נתח של 25% מ-Beats Electronics חזרה למייסדי החברה בתמורה ל-150 מיליוני דולרים, כלומר ללא עליה בערך מניות החברה במשך השנה. לפני כחצי שנה, בחודש ספטמבר האחרון, הודיעה HTC כי תחסל את אחזקותיה ביצרנית האוזניות. שארית מניות החברה נרכשו על-ידי מייסדיה בתמורה לכ-265 מיליוני דולרים, עסקה ששיקפה שווי של כמיליארד דולרים ל-Beats Electronics.

במקביל לנטישתה של HTC, הודיעה החברה כי תגייס סכום כסף נכבד מקרן ההשקעות קרלייל (Carlyle), המשמשת כיום בעלת מניות ב-Beats Electornics לצידה של חברת המוסיקה Universal Music Group והמייסדים ג’ימי אייבין ואנדרי יאנג.

הדרך לזרועותיה של אפל

כבר עם השקתו של מותג Beats By Dre החלה יצרנית האוזניות לעבוד באופן צמוד לאפל. הייתה זו שנת 2008, זמן קצר לאחר השקתו של האייפון 3G (השני של החברה) והרבה לפני שקהל הצרכנים למד לאמץ מכשירי סמארטפון שאינם פרי הייצור של אפל. ב-Beats, שרצו להפוך את האוזניות למוצר פרימיום לכל דבר, בחרו ללכת עם אפל והחלו למכור את מוצריהם דרך חנויותיה, זאת במקביל לעבודה עם רשת מוצרי החשמל והאלקטרוניקה Best Buy.

Beats-Music-iOS-gadgetycoil

ביולי 2012 רכשה Beats Electronics את חברת MOG, זו פיתחה שירות הזרמת מוסיקה שלימים תעשה בו יצרנית אוזניות הפרימיום שימוש בהשקת שירות Beats Music. בינואר 2014 השיקה לבסוף החברה את שירות הזרמת המוסיקה, זה הציע למשתמשים רשימות השמעה ומנוע המלצות מתוחכם בעלות חודשית של 10 דולרים בחודש.

לאחרונה החלה Beats Music לאפשר לבעלי מכשירים מבוססי iOS להירשם לשירות דרך חשבון ה-iTunes שלהם, דבר שיצר קשר עמוק יותר בין השירות לחברת אפל.

לא פשוט להיות מיליארדר

ימים בודדים לפני שפורסמה ההודעה הרשמית בנוגע למכירתה של Beats Electronics לאפל, יצא אחד ממייסדי חברת MOG, אותה רכשה Beats Electronics בשנת 2012, בטענה כי נעשה לו עוול. בסוכנות הידיעות רויטרס מדווחים כי דיוויד היימן טוען כי פוטר זמן קצר לפני מכירת החברה שהקים, זאת במטרה למנוע ממנו לקבל נתח של 2.5% ב-Beats Electronics במידה וזו תצבור שווי של 500 מיליוני דולרים ומעלה.

בתביעתו מבקש היימן 20 מיליוני דולרים בלבד, אלו משקפים 0.625% משווי החברה המוערך כעת ב-3 מיליארדי דולרים. אין זה דבר חדש כי תביעות מגיעות מכיוונים שונים לאחר הצלחה מסחררת של חברות או במעמד רכישתן, כך שהדבר לא צפוי להפתיע את אפל או את בעלי המניות של Beats Electronics, שיכול וימצאו דרך להתפשר עם התובע, או לחלופין להוכיח כי אין אמת בטענותיו.

(מקור – אפל)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים