דיווח: יוטיוב נמצאת במגעים לרכישת שירות הוידאו Twitch במיליארד דולר

Youtube-Twitch-main

יוטיוב בדרכה לרכישת Twitch, ספקית שירותי הזרמת וידאו בשידור ישיר, בתמורה לסכום הנאמד בכמיליארד דולר, כך עולה מדיווח שמקורו באתר האינטרנט של מגזין הבידור Variety. על-פי מקורות עם ידע הנוגע לעסקה, בחרה Twitch ביוטיוב כגורם הרוכש לאחר פגישות עם חברות נוספות, מיקרוסופט ביניהן.

Twitch מציעה פלטפורמה להעברת שידורים חיים בוידאו ומשמשת את קהילת הגיימינג העולמית לשם שידור ומעקב אחר מהלכי משחקי מחשב וקונסולות שונים. הערוצים המובילים באתר צברו כבר קהל מעריצים נאמן של עשרות ואף מאות אלפי עוקבים, רבים מהם צופים בשידורים החיים בזמן אמת יחדיו. Twitch נוסדה ב-2011 וגייסה במהלך חייה כ-25 מיליוני דולרים. כיום יש לאתר מעל מ-45 מיליוני משתמשים רשומים.

Twitch-Channel-Live

מה ל-YouTube ולמשחקים?

יוטיוב הינו אתר הוידאו הגדול בעולם כיום המשרת למעלה ממיליארד משתמשים מידי חודש וזוכה לצפיות של למעלה מ-6 מיליארד שעות וידאו מידי חודש. ליוטיוב ישנה גם אופציה להזרים וידאו בשידור חי, אולם זו אינה עיקר הפעילות באתר. בהינתן כי ליוטיוב כבר כל הכלים הדרושים להצעת השירותים אותם מציעה Twitch, עולה השאלה מדוע בכלל תרצה החברה לבצע את הרכישה? זאת יש לשאול את קהילת הגיימינג העולמית.

לא כולם יודעים זאת, אך בין הערוצים הנצפים ביותר ביוטיוב כיום נמצא זה של “פליקס ארוויד אולף שלביי” השוודי. הערוץ, העונה לשם PewDiePie מונה קרוב ל-27 מיליון עוקבים ו-4.4 מיליארד צפיות. בפעילותו בערוץ מככב פליקס כקול (ולעיתים קרובות גם בדמותו המוחשית) משחקים שונים. הערוץ צבר תאוצה בשל יכולתו של היוצר לספק פרשנות מבדרת שהצליחה לסחוף רבים להישאר ולצפות בבחור הצעיר משחק משחקי מחשב. ערוצים כדוגמתו של PewDiePie הם בסיסו של Twitch, אולם מסיבה מסויימת לא בוחרים אותם גיימרים לשדר בשידור ישיר דרך הפלטפורמה של יוטיוב.

pewdiepie

עם השקתן של קונסולות המשחק החדשות Xbox One ופלייסטיישן 4 נוספה אפשרות להקליט מהלכי משחקים ולשדרם בפשטות דרך Twitch בשידור ישיר. נוכחות זו מהווה יתרון משמעותי ל-Twitch והיא כפי הנראה סיבה טובה מאוד עבור יוטיוב לביצוע הרכישה.

פן נוסף הינו הדרך בה מבצעת החברה מוניטיזציה לשירות הוידאו. Twitch מציגה פרסומות מוכוונות בערוצים המשדרים וידאו דרך הפלטפורמה שלה. למשתמשים ניתנת אפשרות להסיר את הפרסומות בערוץ מסויים בתמורה לתשלום העומד בדרך כלל על 4.99$. ביוטיוב אין אפשרות מוניטיזציה להסרת הפרסומות (לצערנו), אולם בחברה משתמשים ביתרון הברור של הבעלים גוגל להכוונה טובה ככל האפשר של פרסומת עבור האנשים הצופים בוידאו. קהל הגיימינג עשוי לאפשר לגוגל ללמוד מי הם אותם אנשים המתעניינים בצפיה במשחקים ולהשתמש במידע זה כדי להציג להם פרסומות בכל אתר המציג את הפרסומות של גוגל.

אם תתבצע הרכישה בפועל, לא תהיה זו ההשקעה הראשונה של גוגל בתחום המשחקים. החברה השקיעה עוד בשנת 2012 ברשת הבידור המקוונת Machinima. החברה מפעילה ונותנת חסות לערוצי יוטיוב רבים בעולם שעיקרם עוסק בתחום המשחקים ומגיעה אל מעל 175 מיליון צופים המספקים לערוצי החברה למעלה מ-2 מיליארד צפיות מידי חודש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים