אינטרנט 1Gb בישראל: מיזם הסיבים האופטיים Unlimited יוצא לדרך

Unlimitied-Luanch-1הבוקר (ג’) הושקה באירוע חגיגי תחילת פעילותה של חברת Unlimited, מיזם הסיבים האופטיים של IBC וחברת החשמל. המיזם החדש יספק אינטרנט מהיר במיוחד, בקצב מקסימאלי של 1Gbps (כלומר 1000Mbps) הורדה והעלאה (!). חברת Unlimited תציע מספר חבילות במהירויות שונות: 100Mbps (העלאה והורדה), 200Mbps (העלאה והורדה) וכמובן 1000Mbps (העלאה והורדה), ומגוון שירותים בהם גם שירותי טלפוניה וטלוויזיה.

איך מתחברים?

נעבור ישר לעניין, איך אתם יכולים להתחבר. תחילה מציינים ב-Unlimited שחיבור הצרכנים יעשה לפי תעדוף. מה הכוונה? כל אחד יכול להיכנס לאתר של חברת Unlimited, להירשם (ללא תשלום) ולפי ריכוז המשתמשים שיהיו מעוניינים בשירות באותו אזור, תחל החברה לחבר את התשתית לצרכנים. הדבר עובד באופן דומה לשירות האינטרנט Google Fiber, המספק בארה”ב אינטרנט במהירות 1Gbps. גוגל חיברה צרכנים לשירות לפי מוקדי ריכוז של לקוחות ואף דרשה הסכמה של בניינים שלמים על מנת שיתחברו אלו לשירות האינטרנט שלה.

לאחר שהמשתמש יחובר, יוכל לבחור בין מגוון רחב של ספקיות אינטרנט מוכרות וחדשות שיציעו מחירים שונים לפי המהירויות שיבחרו. המחיר מורכב ממנוי חודשי והרשמה חד פעמית. את המנוי החודשי הנמוך ביותר מציע חברת Fast, העומד על 115 ש”ח לאינטרנט 100/100 (הורדה והעלאה של 100Mbps). המחירים מטפסים עד ל-328 ש”ח לחודש – הנמוך ביותר עבור אינטרנט 1000/1000. חברת Unlimited צפויה להתחיל לחבר לקוחות ראשונים כבר בעוד חודש, זאת בהתאם לקצב ההרשמה שאמור לתת אינדיקציה לביקוש השירות.

Unlimitied-Luanch-3

מהירות יוצאת דופן וטלוויזיה רב ערוצית

המהירות המרשימה נשמעת טוב, אך אמורה לספק גם ביצועים טובים מאלו של ספקיות התקשורת הנוכחיות בשוק. חברת הוט מפרסמת כיום אינטרנט 100 מגה או 200 מגה, אך מדובר רק בקצב ההורדה בעוד קצב ההעלאה נותר נמוך ופוגם בביצוע שיתוף תמונות ווידאו. על הבמה הוצגה המחשה של הורדה והעלאת קובץ סרט באיכות HD במשקל 4GB, זו ארכה 32 שניות בלבד. מרשימה ביותר היא מהירות העלאה. לשם השוואה, האינטרנט המהיר ביותר לצרכן הפרטי מציע קצב העלאה של 5Mbps בלבד.

הופתענו לגלות שעל תשתית הסיבים האופטיים יש כוונה רצינית לספק גם שידורי טלוויזיה: ערוצים פתוחים (10, 11, 22 ועוד), ערוצי תוכן ושידורי ספורט. באתר Unlimited ניתן למצוא את החברות שאמורות לספק שירותי אינטרנט, ביניהן גולן טלקום ו-YouPhone.

Unlimitied-Luanch-2

“פרוייקט תשתית בהיקף של המוביל הארצי”

שר התקשורת, גלעד ארדן לא מסתיר את התרגשותו מהמיזם שהשוו הבוקר יותר מפעם אחת למוביל הארצי בסדר גודלו הלאומי: “אנחנו לא יודעים לצפות ולנבא את הפיתוחים שיגיעו בעקבות מיזם הסיבים האופטיים, פשוט כי לא הייתה לנו הטכנולוגיה”. השר גם לא חסך ביקורת מספקיות התקשורות הותיקות בשוק ועקץ את האינטרנט המהיר של חברת הכבלים הוט (Hot), שלא מספק כרגע תחרות אמיתית לתשתית הסיבים האופטיים שתתפעל חברת Unlimited.

את ערוצי הטלוויזיה הפתוחים רוצה השר ארדן להביא לתשתית הסיבים האופטיים גם כן: “אין סיבה שהם יהיו מוגבלים טכנולוגית”. אין שום דבר המונע משידורי עידן+ לעבור גם לשידור בחינם דרך Unlimited, מה שיביא נגישות גדולה יותר ותחילה של מהפכת אמיתית בשידורי הטלוויזיה. כמבן שהשאיפה שהחברות שמספקות שירותי טלוויזיה על גבי התשתית יציעו גם ערוצי תכנים שיצליחו להציע אלטרנטיבה ראויה לחברות הכבלים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים