מיקרוסופט מדגימה יכולות תרגום סימולטני דרך שיחת וידאו בסקייפ

Skype-translator

מנכ”ל מיקרוסופט הטרי, סאטיה נאדלה, הפתיע אתמול כאשר במהלך ראיון ב-Code Conference העלה לבמה את סגן נשיא חטיבת סקייפ, גארדיפ פול, להציג הדגמה של שירות תרגום חדש, Skype Translator, המסוגל לתרגם טקסטים בין שפות בזמן אמת בתוך שיחת וידאו
.

פיתוח התרגום הסימולטני בתוך שיחת וידאו דרך Skype הינו צד נוסף בפיתוחיה של מיקרוסופט לביצוע תרגומים בטקסט. בהדגמה, ערך פול שיחה עם מנהלת השיווק של מיקרוסופט בגרמניה, דיאנה היינריך. בעוד פול פנה לדיאנה באנגלית, ה-Skype Translator הציג באופן מיידי תרגום על-גבי המסך של היינריך בשפה הגרמנית ואף מוסיף בהקראתו. מן הצד השני, השיבה היינריך לשאלותיו של פול בשפתה, כאשר המתרגם הסימולטני שפיתחה החברה מציג ומקריא את דבריה בשפה האנגלית.

תרגום שפות ריאליסטי

החלק המרשים ביותר בהצגה הינו יכולת המערכת להציג תרגום ברמה הקרובה מאוד לשיח אמיתי בין שני אנשים. ברור כי המערכת עדיין לא מוכנה לשימוש על-ידי כלל אוכלוסיית העולם, אולם עושה רושם כי מספר הטעויות קטן ממה שהיינו מצפים לראות משיחה מתורגמת (ומדובבת) בין שני אנשים המדברים בשפות שונות.

“חטיבת המחקר של מיקרוסופט עובדת על פיתוח תרגום וזיהוי דיבור כבר 15 שנים”, ציין נאדלה במהלך ראיון שנערך אתמול, “המכונה מסוגלת ללמוד אנגלית, אבל כשתלמדו אותה סינית היא תלמד אנגלית אפילו טוב יותר וכשתלמדו אותה ספרדית, היא תלמד אנגלית וסינית טוב אף יותר”. תהליך הלמידה של מכונת התרגום מקנה לה ערך נוסף דרך תרגום משפות שונות, כאשר הידע הנצבר של תרגום מילים ומשפטים משפה לשפה מעשיר את יכולות ההתבטאות שלה בשפות שכבר למדה.

תרגום דרך זיהוי דיבור הינו דבר מורכב יותר מאשר תרגום טקסטים. במיקרוסופט מלמדים את המערכת שפיתחו להבין כיצד נוהגים בני אדם לדבר כדי שתוכל להציג תרגום טוב יותר גם לשיחות הנעשות בדיבור חופשי, אלו שונות במהותן משיחות המתבצעות על-ידי כתיבה בלבד. חלק מהעבודה שנעשתה במעבדות המחקר של החברה פנתה לרשתות החברתיות, שם לטענת מיקרוסופט נוהגים אנשים להתבטא לעיתים רבות באופן הדומה יותר למציאות הדיבור מאשר לכתיבת טקסט.

בחודשים הקרובים תהפוך מיקרוסופט את Skype Translator לזמינה לציבור מצומצם של בוחני בטא ועבור מערכת ההפעלה ווינדוס 8 בלבד, זאת בעוד תמשיך החברה לפתח את מנועי זיהוי הדיבור והתרגום בין שפות שונות. ההליך לא צפוי להיות קצר טווח, ועל המנוע הלומד של מיקרוסופט יהיה להבין ניואנסים שונים הקיימים בשפות שונות כמו גם חיתוכי דיבור שונים הקיימים באיזורים שונים בעולם.

ההדגמה שערכה ענקית התוכנה אמש (ג’) היא מבין המרשימות שנראו עד כה ובהחלט עשויה להוביל לעולם בו כל אדם יהיה מסוגל לדבר עם אדם אחר גם אם הם אינם מדברים באותה שפה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים