דיווח: גוגל תחשוף את Android TV בכנס Google I/O בסוף החודש

android-tv-theverge-1_1020גוגל תחשוף את Android TV בכנס המפתחים Google I/O 2014, כך לפי אתר הטכנולוגיה הנחשב GigaOM. “אנדרואיד TV” תחליף רשמית את “גוגל TV” שכבר מתה למעשה לפני כשנתיים, אז החלו יצרניות המסכים לשלב את אנדרואיד על דעת עצמן יחד עם ממשקי משתמש שונים משלהן. גוגל רוצה לעשות שימוש במותג אנדרואיד המוכר והאהוב על מנת לגבש פלטפורמה אחידה לטלוויזיות חכמות.

הדיווח מספר שהשינוי העיקרי בין Android TV ל-Google TV יהיה בממשק משתמש פשוט בהרבה. ההתמקדות תהיה בשירותים מקוונים, ספקיות תוכן וידאו (נטפליקס, Hulu וכו’) ומשחקי אנדרואיד, ואנחנו מאמינים שהפעם גוגל לא תחייב את המשתמש בחיבור מקלדת ייעודית לשם תפעול הטלוויזיה – אלא תעשה זאת באמצעות ממשק כרטיסיות חדש, המכונה Pano, שיקל מאוד על הניווט בין התכנים.

הכרטיסיות ידעו להציג תוכן מתוך האפליקציות, אותו ניתן יהיה לנגן באופן מידי וללא צורך להיכנס לאפליקציה לפני כן. הניווט בין הכרטיסיות יתבצע בצורה אנכית ולנו זה מזכיר במעט את הווידג’טים המוכרים ממערכת ההפעלה אנדרואיד למובייל.

android-tv-theverge-3_1020גרסה ראשונית של ממשק הכרטיסיות Pano ב-Android TV נחשפה בחודש אפריל, שם יכולנו לראות גישה מהירה לתכנים כמו מוזיקה וסרטים. חשוב לציין שבניגוד לפלטפורמת Chromecast המתבססת בעיקר על שירותי ענן, הפלטפורמה החדשה לטלוויזיות חכמות תתמוך באפליקציות אנדרואיד מלאות – וסביר להניח שגוגל תדרוש מהמפתחים התאמות למסך הגדול.

החומרה צפויה להיות חזקה יותר, ברמה של סמארטפון שוק בינוני-גבוה, כך שניתן יהיה להריץ משחקי מובייל איכותיים ואולי אפילו לגנוב מעט מנתח השוק של קונסולות המשחק. אופן פעולה דומה עשויה להציג גם חברת אפל עם עדכון משמעותי ל-Apple TV שיביא תמיכה בשירותי הזרמת וידאו חדשים ובהפעלת אפליקציות iOS, ואנו שמחים לראות שהתחרות בתחום הטלוויזיות החכמות עושה קאמבק אחרי הקפאה של כמעט שנתיים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים