אפל חושפת את עדכון Mac OS X 10.10 Yosemite ומתקרבת ל-iOS

osx-10y-3חברת אפל חשפה במהלך כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC 2014, את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה עבור מחשבי המק – Mac OS X 10.10 Yosemite. עדכון זה מיישר קו עם העיצוב העדכני והשטוח של מערכת ההפעלה למובייל של אפל, iOS – שינוי שהיה צפוי כבר זמן רב. הדגש על אחידות עם iOS יהיה מעבר לעיצוב ואמור לאפשר המשך עבודה במעבר בין הפלטפורמות ביום-יום. השם ממשיך את המסורת החדשה מהשנה שעברה, לפיה יכונו הגרסאות על שמם של מקומות מפורסמים בקליפורניה, והפעם על שם הפארק הלאומי יוסמיטי.

osx-10y-4ממשק המשתמש של OS X Yosemite מזכיר מאוד את זה של iOS 7 (ושל iOS 8, כנראה) ומציג עיצוב שטוח ופשוט יותר. העיצוב של החלונות זוכה לרענון שטוח עם יותר מקום לתוכן העיקרי באפליקציה. רכיבים כמו רשימות וכפתורים הותאמו גם כן לסגנון החדש. האייקונים גם כן שודרגו בהתאם ועברו ממראה ריאליסטי לצבעוני ושטוח. עוד מ-iOS 7 נלקחה השקיפות לכמעט כל מקום אפשרי ב-Yosemite, כך שאם תשנו את רקע שולחן העבודה, תראו אותו בשקיפות מאחורי החלון.

הרכיבים החשובים במערכת ההפעלה Mac OS X זכו מלבד לשדרוג העיצובי גם למגוון יכולות חדשות. מרכז ההתראות מציג יותר מידע, כמו לדוגמא מזג האוויר, פגישות ועוד – דומה למה שאנחנו מכירים ממרכז ההתראות של iOS. החיפוש הגלובלי Spotlight זוכה גם כן לממשק חדש ומעכשיו לחיצה על זכוכית המגדלת בצד שמאל תפתח שדה חיפוש באמצע המסך. מלבד חיפוש קבצים ותצוגה מקדימה, Spotlight מחובר כעת לשירותי אינטרנט שונים ומסוגל למצוא עסקים, המרות של מטבע ואפילו תכנים כמו סרטים ומוזיקה מ-iTunes.

osx-10y-1עדכון חשוב נוסף מביא אינטגרציה משמעותית יותר בין Mac OS X ל-iOS, באמצעות שירות הענן iCloud. גישה לשירות תתאפשר כתיקייה במחשב האישי, בדומה למה שעושה Dropbox (דרופבוקס). תוכלו להעביר לתיקיה כל קובץ שתרצו ולגשת לערוך אותו (במידה ונתמך) מהאייפון, אייפד או מק אחר. למרבה הפלא, אפל מאפשרת גישה לתיקיה גם ממחשבי Windows.

אחד היישומים החשובים ביותר של אפל, דפדפן האינטרנט ספארי (Safari), מקבל עדכון עם מגוון יכולות חדשות. הניווט בין הלשוניות הפתוחות בו-זמנית יהיה נוח יותר באמצעות דפדוף ביניהן ומעתה ישנו גם מבט על המאפשר צפייה בכולן בו זמנית. לטענת אפל גם ביצועי הדפדפן שופרו משמעותית, במיוחד בצפייה בוידאו מהאינטרנט. אפליקציית המייל זוכה לממשק פשוט יותר ותוספת קלילה של עריכת תמונות מתוחכמת.

המשכיות בין המחשב למובייל

עדכון OS X Yosemite מגיע בסימן המשכיות העבודה בין מחשבי המק למובייל עם שלל יכולות מודעות בין המכשירים השונים. מעכשיו ניתן לשלוח קבצים באמצעות Air Drop בין iOS ל-Mac OS X. כך שמעבר קבצים יהיה קל מאי פעם.

האינטגרציה עם אפליקציות היא מה שהרשים אותנו באמת: אם תתחילו לכתוב מייל מהאייפון, ברגע שתתקרבו למחשב המק הוא יזהה אותו ויציג אייקון קטן על אפליקציית המייל של טלפון. לחיצה עליו תאפשר לכם להמשיך את כתיבת המייל מהמחשב ללא שום פעולה נוספת. דוגמא נוספת שהראו על בימת WWDC היא שימוש בדפדפן ספארי על האייפד ובעת קרבה למחשב פתיחה של עמוד האינטרנט הנצפה באייפד – על המחשב. אפילו שיתוף אינטרנט (Hotspot) עם האייפון ייפתח באמצעות המק שלכם.

osx-10y-5יכולת מרשימה נוספת בהתממשקות בין האייפון למק, היא זו המאפשרת לקבל התראות על הודעות טקסט (SMS) וטלפונים במחשב. בנוסף, ניתן יהיה לקרוא את ההודעות ואפילו לענות לטלפונים ישירות מהמחשב, כמו גם ליזום כאלו מהמק, כך שאם תסמנו בספארי מספר טלפון – הוא יציע לבצע חיוג. למי שתהה, השיחה הראשונה באמצעות המק הייתה עם הד”ר החדש באפל, הראפר Dr.Dre השותף בחברת Beats Electronics שנרכשה לאחרונה.

עדכון מערכת ההפעלה Mac OS X 10.10 Yosemite זמין להורדה עבור מפתחים החל מהיום, ובסתיו יהיה זמין לכולם ללא תשלום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים