אילן בן דב: השימוש ב-Galaxy S4 עלול להיות מסוכן לחיי אדם

במסגרת ראיון שנערך אתמול (ו’) בשידור חי בתכנית “אולפן שישי”, מסר אילן בן דב, מחזיק השליטה בחברת סקיילקס המייבאת את מוצרי סמסונג מובייל לישראל, כי השימוש בסמארטפון ה-Galaxy S4 עלול לסכן חיי אדם. הדברים הללו נאמרים כשבועיים לאחר שהודח בן דב מתפקיד יו”ר הדירקטוריון בחברת סקיילקס.

סיפורו של בן דב מתחיל ב-2013, אז לטענתו ייצרה סמסונג עשרות מיליוני סוללות תקולות ששולבו במכשיר הדגל Galaxy S4, כמו גם בדגם העמיד במים Galaxy S4 Active. הסוללות שיצאו מפס הייצור הבעייתי עלולות להתפוצץ, לפלוט גזים רעילים, ובמקרים קיצוניים יותר אף להביא לנזק ברכוש ובחיי אדם. בנוסף, מספר בן דב על פגם בשקע הטעינה, אך לא מציין את כמות המכשירים הפגועים.

המסקנה ברורה: סוללה מתנפחת מהווה סכנה לחיי אדם

על פי נתונים הנמצאים בידיה של “סאני תקשורת”, החברה אשר מחזיקה בסקיילקס ונמצאת בבעלותו של בן דב, בישראל נרשמו כ-60 מקרים של התפוצצות סוללה ועוד כ-30 מקרים של שריפת שקע הטעינה בעקבות פגם בייצור. בהתייחס לנתונים הללו, הופנתה לבן דב שאלה אודות פרשיית ההשתקות שנחשפה לפני כשבועיים על ידי עיתון “ידיעות אחרונות” – האם סמסונג באמת משלמת בעבור שתיקת הלקוחות?

אולי. בן דב אמנם לא הכחיש את התשלום בעבור שתיקה, אך בחר לספר שסמסונג העולמית מאשרת ליבואן לבצע החלפה למכשיר השרוף ואף לשלם פיצויים בשל הנזק שנגרם לרכוש. לפני כשלושה חודשים פנתה חברת סקיילקס למעבדת מחקר בטכניון, ולאחר שזו חזרה עם מסקנה ברורה שסוללה שמתנפחת מהווה סכנה לחיי אדם – פנה בן דב לטענתו לנשיא סמסונג וביקש לבצע “ריקול” למוצרים הפגומים.

הכתבה המלאה מ”אולפן שישי”

כך תזהו סוללה בעייתית

ככלל, ממליץ אילן בן דב לגשת כבר מחר למקום ממנו רכשתם את מכשיר ה-Galaxy S4 שלכם, זאת במטרה לבצע לו בדיקה מקיפה והחלפה של הסוללה במקרה הצורך. על פי בדיקת “ידיעות אחרונות”, כל הסוללות שהמספר הסידורי שלהן מתחיל בצירוף D1DB או D1CL – חייבות בהחלפה. מעבר לכך, ייתכן שישנן סדרות נוספות של סוללות פגומות ולכן מומלץ לבצע בדיקה באחד ממרכזי השירות של סמסונג או בסניפי ספקיות הסלולר.

עד שתמצאו זמן לגשת לאחד ממרכזי השירות, ניתן לבצע בדיקה שטחית: הוציאו את הסוללה ובדקו אם היא נפוחה או מנוקבת. במקרה כזה, ניתן להחליפה ללא עלות. במידה והסוללה מתחממת יתר על המידה, ייתכן מאד שמדובר באחת פגומה, אך לא ניתן לקבוע זאת ללא בדיקה מקצועית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים