דיווח: Nexus X יוכרז ויושק (בשקט) בסוף חודש אוקטובר

היכונו לבואו של סמארטפון הנקסוס השישי: דיווח חדש שמקורו באתר PhoneArena טוען שחברת מוטורולה תהיה מוכנה להשקת ה-Nexus X בתוך שבועות מספר. בדומה למהלך שבוצע בשנה שעברה, גוגל תבחר ככל הנראה בהכרזה (והשקה) שקטה בסמוך לחג הנוצרי “ליל כל הקדושים” המתקיים בסוף חודש אוקטובר.

הדיווח מייחס למכשיר החדש והמסקרן את השם הלא רשמי Nexus X מאחר וזהו השם בו משתמשים עובדי מוטורולה, לפחות כרגע, מטעמי נוחות. מספר המודל של הסמארטפון הוא XT1100 ונכון לשלב זה אין לו ייצוג רשמי אחר. להערכתנו, גוגל לא תנסה להימנע בהכרח משיטת המספור הקיימת, כך שהשם Nexus 6 עדיין נשמע רלוונטי.

הנקסוס החדש של גוגל יבוסס לפי השמועות על דגם אחר של מוטורולה – Moto S, ויציע מפרט טכני הכולל מסך 5.9 אינץ’ ברזולוציית Quad HD (זאת אומרת 1440×2560), מעבד מרובע ליבות בתדר 2.7GHz על גבי ערכת השבבים החדשה Snapdragon 805, מצלמה ראשית 13 מגה-פיקסל ומצלמה משנית 2.1 מגה-פיקסל. מכשיר זה יהיה הראשון להריץ ישירות מן הקופסה את מערכת ההפעלה החדשה Android L (או Lemon Meringue Pie).

לא ברור מדוע בכוונתה של גוגל לבצע הכרזה שקטה, אך נוכל להמר שאם נכונות הן השמועות על פרויקט Android Silver שהשקתו מתוכננת לתחילת 2015 – הרי ששתי הכרזות גדולות עשויות לבלבל את הצרכן ואף לפגוע בפרויקט החדש. נזכיר שסדרת הנקסוס מיועדת עבור מפתחים, אך את מכשירי הסילבר מכוונת החברה למשתמשי הארדקור, ולכן הגיוני שהיא שומרת את התרועות למועד מאוחר יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים