מסתמן: נקסוס 4 יריץ בקרוב את מערכת ההפעלה Android L

Nexus 4 (צילום: אוהד צדוק) Nexus 4 (צילום: אוהד צדוק)

קצב האימוץ של מערכת ההפעלה אנדרואיד משתפר מדור לדור, כאשר תכנית הנקסוס של גוגל תרמה רבות לנושא זה. כעת, על פי הודעות מייל שהשאירו עובדי גוגל בפרוייקט הקוד code.google.com, עושה רושם כי בחברה כבר בוחנים את גרסת Android L של מערכת ההפעלה, עליה הכריזה החברה במהלך כנס המפתחים האחרון בחודש יוני, על מכשירים שונים.

בהודעות המייל ישנה התייחסות למכשיר הנקסוס 4, כאשר הנושא הראשי של ההודעות מתייחס לתיקון באגים הקיימים ב-Material Design של Android L. נוספת על כך היא הגרסה המצויינת עבור המכשירים, LRW52G, התואמת במבנה שלה לגרסה שהוצגה בעבר (LRW66E) עבור מכשיר הנקסוס 5 המריץ את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה.

אין זה כה מפתיע לשמוע על מכשיר נקסוס שיתמוך בגרסה החדשה ביותר של מערכת ההפעלה. ככלות הכל, מטרתה של תכנית הנקסוס היא לספק עדכונים שוטפים בקלות למשתמשים דרך שליטתה של גוגל במערך התוכנה בהם. שלא כמו במכשירים של יצרניות שונות בשוק המכילים ממשקי משתמש כבדים העשויים לדרוש התאמות לגרסאות תוכנה חדשות, בגוגל דאגו לשמור על ממשק אחיד, בסיסי ופשוט שיעזור לחברה לדחוף עדכונים בזריזות.

קראו גם: שחרור L של מערכת ההפעלה אנדרואיד: מתי על המכשיר שלכם?

קצב האימוץ של גרסת KitKat היה מהיר בהשוואה לקודמיו, כאשר ב-10 חודשים מאז הוצגה צברה מערכת ההפעלה נתח של קרוב ל-25% מהמכשירים המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד. יש לצפות כי בגוגל מתכננים לדאוג לעדכון למכשירי הנקסוס תחילה, ביניהם יכללו הנקסוס 4 והנקסוס 5 של חברת LG, טאבלטי הנקסוס 7 מבית ASUS, טאבלט הנקסוס 10 של סמסונג וייתכן כי גם מכשירי הדגל בגרסת מערכת ההפעלה הנקיה כמו Moto G, HTC One M8, Galaxy S4 ואחרים יזכו לעדכון מהיר לגרסה החדשה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים