הוכרז: Toshiba Protégé Z20t – מחשב היברידי לשוק העסקי

מזעור ארכיטקטורת ייצור השבבים נמשך בקצב קבוע למדי זה שנים, אך השנה, עם הצגתן של ארכיטקורת Maxwell 2.0 של Nvidia וסדרת שבבי ה-Core M של אינטל, לעליית השלב יש השפעה גדולה מבדרך כלל, שכן דרישת האנרגיה הנמוכה של שבבים אלו מאפשרת לצמצם באופן ניכר את הפער בין מכשירים ניידים למחשבים שולחניים. לפני מספר ימים ראינו את המחשב הראשון מתוצרת Acer, שיצויד במעבד ה-Core M של אינטל, וכעת אנו נחשפים לדגם נוסף, הפעם מתוצרתה של היצרנית היפנית, טושיבה.

מדובר במחשב היברידי 3 ב-1 הקרוי בשם Protégé Z20t. הוא מציע מבנה סטנדרטי המשלב מכשיר טאבלט, אשר כולל בגופו את מרבית רכיבי החומרה, עם מקלדת ניתקת המשמשת כמעמד וכוללת מספר מחברים בגודל מלא, משטח מגע, ג’ויסטיק TrackPoint וחשוב מכל – סוללה נוספת. את השניים ניתן לחבר לתצורת מחשב נייד רגילה או לחילופין לתצורה בה המסך פונה הרחק מהמקלדת לשם הצגת תוכן נוחה בפני קהל.

בדגש על השוק העסקי

המחשב מוצע בגרסאות חומרה שונות, כאשר הגרסה החזקה ביותר אמורה לספק ביצועים טובים במרבית תרחישי השימוש. הוא מצוייד במסך מגע IPS בגודל 12.5 אינץ’ התומך ברזולוציית 1080p ומעליו שכבת זיהוי מגע הסטילוס של Wacom. לצד שבב Core M כפול הליבה תמצאו את המאיץ הגרפי המובנה של אינטל, HD Graphics 5300, וכן זכרון RAM מסוג LPDDR3 בנפח 8GB הפועל בתדר 1600MHz. נפח האחסון המובנה המירבי הינו 256GB. בקדמת הטאבלט ממוקמת מצלמת וידאו המסוגלת לצלם ברזולוציית 1080p, בעוד בגבו ישנה מצלמה נוספת עם חיישן ברזולוציית 5MP.

Portege_Z20t-B_15_with_pen_02

כאמור, מלבד המקשים הפיזיים, מקלדת המכשיר מרחיבה את השימושיות שלו דרך ממשקי חיבור בגודל מלא וכן סוללה המכפילה את זמן העבודתו. בצידיה ניתן למצוא מחבר כבל רשת, שני מחברי USB 3.0, מחבר HDMI ואף מחבר VGA לחיבור המחשב למקרנים מיושנים. אלו מתווספים למחבר micro-HDMI, micro-USB וקורא כרטיסי MicroSD המצויים על גוף הטאבלט. עובי הטאבלט לבדו עומד על 8.8 מ”מ ומשקלו כ-800 גרם, בעוד בשילוב עם המקלדת עובי המכשיר כולו 21 מ”מ והמשקל הינו 1.59 ק”ג. לדברי החברה, למחשב חיי סוללה ארוכים למדי של 16 שעות עבודה, כאשר סוללת הטאבלט בלבד מספקת לו 8 שעות עבודה.

בטושיבה מיעדים את ה-Protégé Z20t בעיקר לשימוש עסקי. לשם כך, מצוייד המחשב בלא מעט חבילות אבטחת נתונים וכלי ניהול. תוכלו למצוא בו את חבילת ה-AMT (טכנולוגיית ניהול אקטיבי) של אינטל ואת חבילת הניהול SCCM של מיקרוסופט, המאפשרות למחלקות התמיכה הטכנית להפיץ מרחוק עדכוני תוכנה במסגרת העסק.

נכון לרגע זה, לא נמסרו מטושיבה פרטים אודות מחירו של המחשב, אך מועד השקתו בישראל נקבע לינואר 2015, אז ודאי יתפרסם גם מחירו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים