אנדרואיד בחודש אוקטובר: גרסת KitKat רצה על 30% מהמכשירים

מקור תמונה: גוגל, עיבוד: גאדג’טי

חודש אוקטובר החולף היה משמעותי במיוחד עבור ענקית שירותי הרשת גוגל ומערכת ההפעלה אנדרואיד בפרט. בסופו, השיקה גוגל שני מכשירים חדשים לסדרת הנקסוס הפופלרית ואת מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסתה החמישית. כעת, מפרסמת החברה את דו״ח ההתפלגות החודשי שלה עבור מערכת ההפעלה הניידת. בחודש החולף, גרסאת Kitkat המשיכה לצבור תאוצה על חשבון הגרסאות הקודמות.

לאחר שבחודש ספטמבר האחרון, הציגה גוגל נתונים לפיהם שחרור Kitkat רץ על כרבע מהמכשירים המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד, כעת מציגה הגרסה השוקלדית צמיחה נוספת. בחודשיים האחרונים נרשמה תוספת של כ-5.7 אחוזים וכעת נמצאת KitKat על כ-30.2 אחוזים מכלל מכשירי האנדרואיד. מנגד, יתר הגרסאות, מאבדות נתח שוק בהדרגה. כך לדגומא שחרור Jelly Bean, על שלל גראסאותיו, אוחז עתה ב-50.9 אחוזים, ירידה של כ-3 אחוזים מהנתון האחרון שפורסם.

הצצה לאחור

נזכיר, גרסת Android 5.0 Lollipop הושקה בסוף החודש שעבר. בעוד חברות רבות חשפו את כוונתיהן לעדכן את מכשיריהן לגרסה החמישית, הנתונים הנוכחיים של גרסת Kitkat, הקודמת, לא מעניקים לזו החדשה נקודת פתיחה טובה במיוחד.

בקצה השני, ממשיכה חברת אפל להוכיח שבניגוד לגוגל, היא דווקא יודעת איך לעשות את זה. החברה פרסמה נתונם לפיהם גרסת iOS 8, שהושקה במהלך חודש ספטמבר כבר נמצאת על כ-56 אחוזים מהמכשירים ומהווה את הגרסה השכיחה ביותר בקרב מכשיריה של החברה כיום. נתון מדהים במיוחד כאשר משווים אותו למול גרסאת Kitkat שמצוייה בשוק כבר מעל משנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים