דיווח: לנובו ואינטל ישתפו פעולה בשני סמארטפונים חדשים תומכי LTE-Advanced

מקור: Josh Bancroft / flickr

אינטל עומדת להיכנס בעוצמה לשוק הסיני בשנה הבאה עם שני מכשירי סמארטפון חדשים התומכים ברשת הדור הרביעי. על פי דיווח שמקורו באתר CNET, תציג יצרנית השבבים מוקדם בשנת 2015 שיתוף פעולה עם לנובו, במסגרתו ישולבו מעבדי החברה והמודמים תומכי LTE-Advanced שלה בשני מכשירי סמארטפון חדשים.

בעוד מדובר בשיתוף פעולה מהותי עבור אינטל, לא מדובר בשותפה חדשה לדרך עבור ענקית השבבים. המכשירים החדשים אינם הראשונים אותם תציג לנובו יחד עם מעבדיה של אינטל, כאשר עוד בתחילת 2013 השיקו שתי החברות את ה-K900, פאבלט מרשים למדי לזמנו שעשה שימוש במעבד +Intel Clover Trail בתדר שעון של 2Ghz. כמו כן, מהווה לנובו, יצרנית המחשבים הגדולה בעולם, לקוח גדול וותיק של אינטל בתחום השבבים למחשבים.

שיתוף פעולה עם לנובו במכשירים ניידים התומכים בדור הרביעי, שתופס בימים אלו תאוצה בסין, תספק לאינטל יתרון גדול באחד השווקים הצומחים ביותר בעולם כיום. לנובו תופסת מקום מכובד בראש רשימת יצרניות הסמארטפונים להן כמות המשלוחים הגדולה ביותר.

צמצום פערים

שיתוף פעולה נוסף של אינטל עם יצרנית סמארטפונים מובילה הוכרז בינואר 2014 במהלך תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES, אז החלה שותפות בין חברת ASUS הטיוואנית וענקית השבבים על קו מכשירים רחב במיוחד, זאת בניגוד לשיתוף הפעולה על מספר מצומצם יותר של מכשיריה של לנובו.

על פי הוול-סטריט ג’ורנל, תמשיך לנובו לייצר מכשירי דגל שישלבו את ערכות השבבים Snapdragon של קוואלקום, אלו מכילות את המודם כחלק בלתי נפרד מהחבילה, שלא כמו במקרה של שבביה של אינטל, כאשר ייתכן והמכשירים שישלבו את השבבים החדשים יתמקדו דווקא בשוק הביניים ומטה.

את היתרון שקיים מצידה של קוואלקום כיום, כספקית השבבים המובילה עבור מכשירים התומכים בטכנולוגיית LTE, מתכוונת אינטל לצמצם באמצעות שבבי ה-SoFIA, אלו משלבים את רכיב המודם יחד עם שבבי המעבדים בערכת שבבים יחידה. שבבי ה-SoFIA תומכי רשתות 3G הושקו ברבעון הנוכחי והאחרון לשנת 2014, אולם באינטל כבר מתכננים את הדור הבא, שישלב את המודמים תומכי LTE-Advanced של החברה בערכות השבבים שלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים