הסינים באים: עלייה חדה במכירות מכשירי הסמארטפון של Huawei

יצרנית הסמארטפונים וציוד התקשורת הסינית הותיקה Huawei מצליחה להציג צמיחה חדה במכירות סדרת המכשירים Honor. בתוך שנה אחת עלה נפח המכירות של הסדרה ממיליון מכשירים ל-20 מיליון מכשירים.

את ההישג המרשים רשמה Huawei בזכות אימוץ שיטת המכירות המוצלחת של יריבתה Xiaomi. מכשירי סדרת ה-Honor נמכרים ברשת האינטרנט בלבד, ובכך נחסכת עלות מערך ההפצה של המכשיר לחנויות. החיסכון בעלות ההפצה והרווח הזעום שמרוויחה Huawei על כל מכשיר שנמכר מאפשרים לה למכור את המכשירים במחירי רצפה מפתים, שבזכותם הם נחטפים מהמדפים (הוירטואלים) כמו לחמניות חמות.

מכיוון ששולי הרווח כה קטנים (Huawei מוכרת את המכשירים במחיר הקרוב מאוד למחיר הייצור), סדרת ה-Honor לא מייצרת רווחים רבים עבור החברה, למרות הצלחתה המסחררת, ולפי נשיא חטיבת מכשירי ה-Honor בחברה, ג’ף ליו, סדרת ה-Honor ״לא מרוויחה כסף ולא מפסידה כסף״.

מסין אל שאר העולם

huawei-honor-6-plus-tiny
Huawei Honor 6 Plus

אם ברצונה של Huawei להמשיך בקצב הגידול המהיר ולהשתלט על השוק היא תיאלץ להמשיך בעבודה הקשה, שכן ניצבות בפניה מספר יריבות מאתגרות במיוחד: Xiaomi, אלופת המכירות באינטרנט שמכרה 100,000 מכשירים בחצי שעה, או לנובו, בעלת הגב הכלכלי החזק במיוחד.

עד היום התמקדה סדרת ה-Honor של החברה בעיקר בשווקים מתפתחים כמו הודו או סין. אם ברצונה להיכנס לשווקים מפותחים כמו אירופה או ארה״ב ולמכור מכשירים עם שולי רווח משמעותיים, היא חייבת לבנות את שם המותג שלה ולהשיק מכשירים המכוונים לשוק הגבוה.

את המטרות הללו מנסה החברה להשיג כעת בעזרת ה-Honor 6 Plus שהשיקה בשבוע שעבר, פאבלט בעל מפרט מתקדם, מערך צילום משוכלל הכולל 2 מצלמות ומחיר אטרקטיבי. כרגע המכשיר נמכר בסין בלבד, אך לא מן הנמנע שיגיע גם לארה״ב ואירופה, שם יתחרה במכשירים כמו ה-Galaxy Note 4 וה-iPhone 6 Plus בקרב על לב הצרכנים ועל כיסם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים