דיסרפט ישראל: UberX הושקה ללא אישור מהמדינה, כמה תשלמו? [עדכון]

תמונה: יוסי זליגר

כמה חודשים לאחר שהשיקה אובר ישראל את שירות הזמנת המוניות, משיקה החברה בימים אלו מתכוונת החברה להשיק בקרוב גם את שירות הנסיעות השיתופי שלה, UberX. בניגוד לשירות הבסיסי שמציעה החברה, אליו משתייכים נהגי מונית בעלי רישיון מתאים, שירות הנסיעות החברתי של אובר מאפשר לכל נהג להסיע נוסעים ולשמש כמונית “מזדמנת”.

בשירות זה ישלמו הנוסעים תעריף בסיס של שמונה שקלים על עצם הזמנת הנהג, בתוספת שני שקלים לקילומטר ושקל אחד לכל דקת נסיעה. כך למשל, נסיעה של כ-10 דקות מהדיזינגוף סנטר בתל-אביב ועד לרחוב שלומציון המלכה תתומחר באיזור 25 שקלים לפי חישוב החברה (לעומת 32.7 שקלים במונית). נסיעה לילית קצרה שאורכה כ-3 דקות, ובתוספת נוסע שלישי, תעלה 13.7 ש”ח לעומת 23.8 ש”ח. באובר מציינים כי המחיר נועד להיות תחרותי במדינה בה מופעל השירות, ולכן מחירי הנסיעות צפויים להיות נמוכים נמוכים ב-20 עד 40 אחוזים מתעריף מונה של מונית רגילה.

משמעותו של שירות הנסיעות החברתי של אובר הוא שכל נהג יכול להסיע נוסעים ולשמש כמונית, שיטה שבינתיים נוגדת את החוק הקיים בישראל. לכן, ההשקה מבוצעת כאשר עדיין אין בידי החברה רשיון פעילות מתאים מהמדינה. אובר מתחייבת לכך שכל הנהגים הפועלים דרכה עוברים הדרכות וראיונות קפדניים, שבמהלכם הם נדרשים להציג תעודת יושר, תעודה המאשרת סיום 12 שנות לימוד ורישיון וביטוח בתוקף. כמו כן, כל הנהגים הינם בני 23 ומעלה ובעלי למעלה מ-3 שנות ניסיון על הכביש.

שר התחבורה ישראל כץ הביע בעבר את התנגדותו לפעילותו של שירות UberX, אך בקלחת הבחירות ושיהוי קבלת ההחלטות, ייתכן כי התזמון והמחירון הקורץ של אובר נועד להיכנס בדיוק למרווח זמנים זה. מעבר לים זוכה אובר להצלחה גדולה ואף מוערכת בכ-40 מילארד דולרים (מיד אחרי Xiaomi ברשימת הסטארטאפים היקרים ביותר). עם זאת, מול הרגולטורים, חלק מהשירותים של אובר נתקלים בקשיים. פעילותה נאסרה בכמה ערים בארה”ב ובצרפת לאחר מחאה נרחבת של נהגי מוניות, כשעל הפרק עומדת גם סגירת השירות בהודו, לאחר שהתקבלו מספר דיווחים על מקרי אלימות של נהגים ואפילו אונס של נוסעת.

עדכון: אובר ישראל מבהירה שעל אף פרסום מחירי הנסיעה, שירות UberX טרם הושק במחוזותינו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים