רגע לפני הדוחות: כמה אייפונים ואייפדים מכרה אפל ברבעון שחתם את שנת 2014?

בשעות הלילה המאוחרות ביום שלישי הקרוב, ה-27/1/15, תפרסם אפל את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון שחתם את שנת 2014. אז גם ייחשפו נתוני המכירות האמיתיים של מכשירי האייפון החדשים של החברה, ונוכל לדעת בדיוק עד כמה הצליחה (או שמא נכשלה) החברה בבחירתה להתאים את גודל מסכי הסמארטפונים שלה לגדלים הרווחים כיום בשוק.

טרם יתפרסמו התוצאות האמיתיות, מפרסם מגזין פורצ’ן את רשימת התחזיות המלאה של האנליסטים בשוק ההון באשר למכירותיה של אפל את מכשירי האייפון והאייפד ברבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר, 2014.

אייפון

ברבעון הרביעי של כל שנה מציגה אפל נתוני מכירות הגבוהים משמעותית בהשוואה לשאר הרבעונים, כך שניתן לצפות למספרים גבוהים במיוחד גם ברבעון שחתם את שנת 2014. עוד לקראת סוף השנה שעברה, הגיעו תחזיות גבוהות במיוחד עבור מכירותיה של אפל, כאשר דגמי האייפון 6 ואחיו הגדול – אייפון 6 פלוס, מהווים מנוע צמיחה עיקרי. הערכות קודמות דיברו על מכירות העולות על 70 מיליון מכשירים ברבעון, וממוצע תחזיות האנליסטים המפורסם כעת אינו רחוק מכך ועומד על 66.5 מיליון מכשירים.

iPhone-6-Front-Wood

הנתון הממוצע מהווה עליה מרשימה של כ-30% בהשוואה למכירותיהם של 51 מיליון אייפונים ברבעון המקביל בשנת 2013. ההערכה הגבוהה ביותר ברשימה שייכת לקירק ברגס מחברת ההשקעות Braeburn Group, זו עומדת על 71.5 מיליון יחידות, אולם ברשימה ניתן למצוא כמה אנליסטים נוספים מחברה זו החולקים על דעתו של ברגס ומספקים הערכות נמוכות יותר של 71 מיליון, 68 מיליון ו-67 מיליון יחידות.

בחלקה התחתון של הרשימה ניתן למצוא את שמו של האנליסט ג’ין מאנסטר מחברת ההשקעות פייפר ג’פריס, הוא מספק הערכה נמוכה למדי של 61 מיליון יחידות ברבעון, אולם עדיין מדובר בנתון המהווה עליה של קרוב ל-20% בהשוואה למכירות החברה ברבעון המקביל אשתקד.

תחזית נוספת, שאינה מופיעה ברשימה, שייכת למינג צ’י-קאו מחברת KGI Securities, מהווה עדכון לתחזיותיו הקודמות שעמדו על 71.5 מיליון מכשירים. קאו מעריך כעת כי אפל מכרה עד 73 מיליון מכשירים ברבעון, מהם כ-42 מיליון מכשירי iPhone 6, כ-16 מיליון מכשירי iPhone 6 Plus וכ-9 מיליון מכשירי iPhone 5S. אם הערכותיו של קאו נכונות, מדובר בעליה של 43% משנה לשנה.

אייפד

מכירות טאבלטי האייפד לא ראו הצלחה גדולה עבור אפל ברבעונים האחרונים, כאשר מכירות המכשירים הציגו ירידה משנה לשנה מזה שלושה רבעונים ברצף. האנליסטים בסקר מגזין פורצ’ן לא צופים גדולות עבור האייפד ברבעון החותם את שנת 2014 גם כן, כאשר ממוצע ההערכות עומד על 21.5 מיליון יחידות, ירידה של כ-17% בהשווה לנתון של 26 מיליון יחידות ברבעון המקביל בשנת 2013.

iPad-Air-2

ברף העליון ניתן למצוא את הערכותיהם של האנליסטים פיטר מיסק וג’ין מאנסטר מפייפר ג’פריס, הם מעריכים כי אפל תמכור 25 מיליון אייפדים ברבעון הרביעי של 2014. מדובר בהערכה גבוהה בהשוואה לממוצע, אולם עדיין בירידה אל מול נתוני המכירות שהציגה החברה בשנה שעברה. בחלקה התחתון של הרשימה ניתן למצוא הערכות הנמוכות משמעותית מהממוצע, המציגות נתוני מכירות של בין 16-17 מיליון יחידות טאבלטי האייפד ומתרגמות לירידה חדה של כ-38% משנה לשנה.

גם בנוגע למכירות מכשירי האייפד מספק מינג צ’י-קאו הערכות משלו, אולם כאן מציג האנליסט התיישרות עם יתר האנליסטים. הנתון של קאו מראה כי אפל מכרה 21.4 מיליון מכשירים ברבעון, די קרוב לממוצע הערכות האנליסטים המופיעים ברשימה של פורצ’ן. על פי הערכותיו של קאו, תפס ה-iPad Air 2 את החלק הארי של המכירות ברבעון עם 11 מיליון יחידות.

iPhone-Sales-4Q2014-Ming-Chi-Kuo


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים