המלחמה בגוגל: רוסיה משלמת למפתחים להסב אפליקציות ל-Tizen ו-Sailfish

מקור תמונה: Jolla

גוגל ואפל חולשות על שוק טכנולוגיית המידע הגלובלי, כך לפחות החל מהעשור האחרון, כאשר הן תופסות 96% מהשימוש במובייל ברמה העולמית. בסופו של יום, מדובר בדואופול (שליטת השוק ע”י שני מונופולים) סלולרי וחוסר ביזור מוחלט מבחינה גיאופוליטית, וארה”ב היא ה-שחקן בשוק זה. מדינה אחת החליטה שנמאס לה ובצורה לא מפתיעה במיוחד, מדובר ברוסיה, היריבה המושבעת של ארה”ב.

Jolla-MWC-Inviteרוסיה עד כדי כך מעוניינת לפתוח את השוק, שהיא מוכנה לשלם למפתחים כדי לעזור לפתח את החנויות של Tizen – על בסיסה הושק הסמארטפון הראשון לפני כחודש בהודו בלבד, ואת מערכת ה-Sailfish של Jolla הפינלנדית, שמימנה בהצלחה את הטאבלט הראשון שלה דרך פלטפורמת גיוס ההמונים אינדיגוגו. את הטאבלט תציג לראשונה Jolla בתערוכת המובייל MWC בחודש מרץ.

שר התקשורת הרוסי, ניקולאי ניקיפורוב, קרא בסדרת ציוצים בטוויטר לפרק את הדואופול הטכנולוגי בעודו מצולם מחזיק טלפון מבוסס טייזן (ככל הנראה). בסדרת הטוויטים המהפכניים שלו הוא גם הזכיר את מערכת ההפעלה אובונטו, עבורה הושק לאחרונה סמארטפון ראשון, כשככל הנראה רמז שגם היא יכולה למצוא את עתיד פיתוחה ברוסיה. מטרתה של המדינה היא בפיתוח האקוסיסטם הרוסי והכלכלה הרוסית גם כן, על כן תשלם רוסיה למפתחים השוכנים ברוסיה בלבד.

במקביל, נחשפו תכניותיה של סמסונג בנוגע למערכת ההפעלה טיזן למכשירים ניידים, כאשר דגם ה-Samsung Z1 הוצג גם בבנגלדש, הודו, לה 150 מיליון לקוחות פוטנציאליים. שוק היעד של סמסונג עבור טייזן מסתמן, נכון להיום, לשווקים מתעוררים, קרי, אנשים שמחפשים לקנות את הסמארטפון הראשון שלהם. המערכת היא קלילה יחסית ולכן לא דורשת מפרט שוק גבוה לתפעול, מה שמביא את סמסונג להטמיע את המערכת בהרבה מהמכשור הטכנולוגי שלה, בתקווה ליצור בעתיד בית חכם מבוסס לחלוטין על טייזן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים