אינטל עושה סדר: מציגה שלוש דרגות חדשות למעבדים במובייל

רגע לפני תערוכת המובייל העולמית MWC 2015, במהלכה יוצגו לא מעט סמארטפונים וטאבלטים חדשים, פונה אינטל לעשות מעט סדר וממתגת מחדש את מעבדי ה-Atom שלה המיועדים עבור מכשירים ניידים. המיתוג מחדש מציג שלוש דרגות של מעבדים: Atom x3, Atom x5 ו-Atom x7, זאת במבנה דומה למעבדי החברה במחשבים אישיים וניידים תחת מותג ה-Intel Core i. הדרגות החדשות מגיעות כדי להקל עלינו בזמן שננסה להבין את דרגת המכשיר אותו אנו בוחנים.

מעבדי ה-Intel Atom x3 ייעודו לסמארטפונים וטאבלטים עבור השוק הנמוך, כאשר שימוש בהם יעשה במכשירים התומכים בדור 3 ובדור 4 המבוססים על מערכות ההפעלה אנדרואיד ו-Windows Phone.

במעבדים המשויכים לשתי הרמות האחרות, Intel Atom x5 ו-Intel Atom x7, ייעשה שימוש במכשירים הדורשים ביצועים גבוהים יותר. אינטל מסבירים כי מדובר בשלב זה רק בעדכון בצד המיתוג ולא בהשקת דגמי מעבד חדשים, אולם מציינים כי כבר במחצית הראשונה של שנת 2015 יוצגו טאבלטים מבית אסוס, HP, דל, אייסר, טושיבה ולנובו שיעשו שימוש במיתוג החדש.

איך נראה כעת קו המוצרים של אינטל?

עם ביצוע המיתוג מחדש למעבדים עבור הפלטפורמות הניידות, עוברת אינטל למבנה ברור יותר שיעזור להבין כיצד יש לבחון את ביצועי המוצרים השונים, בין אם מדובר במחשבים ולפטופים, בטאבלטים או בסמארטפונים ופאבלטים.

אלו המבקשים לרכוש מכשיר בעל ביצועים גבוהים יוכלו לפנות למעבדי ה-Intel Core i, סדרה שרק בחודש ינואר האחרון קיבלה רענון לדור החמישי. מי שמבקש לחפש מוצר המשלב בין ניידות לביצועים יוכל לבחון מוצרים המשלבים את מעבדי ה-Intel Core M, אלו הוטמעו בלא מעט מוצרי 2 ב-1 המאפשרים להנות משני העולמות: ביצועים טובים בזמן שימוש במחשב וניידות בזמן השימוש בטאבלט.

סדרת המעבדים האחרונה של החברה עבור צד הצרכן, שמעתה תקרא Intel Atom X, תספק את הפתרונות עבור המשתמשים בטאבלטים, סמארטפונים ופאבלטים, כאשר הדרגות השונות בסדרת המעבדים מעידות על רמת הביצועים שלהם.

Intel_Atom_infographic_v6-01

בחברה מסבירים כי מותג השבבים Cherry Trail, בו עשתה אינטל שימוש עד היום עבור טאבלטים המיועדים לשוק הביניים ומעלה, ימותג מחדש כ-Intel Atom x5/7, כאשר מותג שבבי ה-soFIA, המיועד למכשירי השוק הנמוך, ימותג מחדש כ-Intel Atom x3. המותג היחד אשר ישמור בשלב זה על שמו הינו מותג ה-vPro, בו משתמשת אינטל עבור המגזר העסקי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים