סמסונג מכריזה על שבב זיכרון בגודל 128GB למכשירים ניידים

תמונה: Samsung Tomorrow

סמסונג ממשיכה להשקיע בתחום האחסון לניידים. לאחר שהכריזה על שבבי זיכרון בתקן eMMC 5.1, פונה החברה להכריז על שבב זיכרון חדש ומתקדם אף יותר: שבב מסוג UFS 2.0 בנפח מרשים של 128GB.

עד כה היחידה שהצליחה ליצור שבב זיכרון בנפח כה גדול הייתה אפל, הישג שככל הנראה לא הייתה מגיעה אליו לולא רכשה את חברת אנוביט הישראלית. סמסונג טוענת כי השבב החדש שלה מציע גם מספר תכונות מפתות בנוסף לנפח המרשים.

התכונה הראשונה היא תמיכה בתור פקודות, תכונה שקיימת בכונני SSD זה מספר שנים. היא מאפשרת למעבד לשלוח מספר פקודות קריאה וכתיבה אחת אחרי השנייה ובכך מאיצה את זמן התגובה של השבב. ללא התור המעבד נאלץ לחכות לתום הפקודה הנוכחית לפני שליחתה של אחת חדשה מה שיכול ליצור צוואר בקבוק ולהאט את המכשיר.

Samsung-UFS-1

השבב החדש מציע עד ל-19,000 פקודות קריאה ו-14,000 פקודות כתיבה רנדומליות לשניה, נתון מרשים ביותר בהתחשב בעובדה שתקן eMMC 5.1 החדש מציע רק 11,000 ו-13,000 בהתאמה. לפי סמסונג, UFS מיועד עבור השוק הגבוה הדורש ביצועים מירביים בעוד ש-eMMC שמור עבור השוק הבינוני-נמוך בשל מחירו הנמוך יותר.

בנוסף לביצועים הגבוהים, סמסונג שיפרה את צריכת החשמל של השבב והוא צורך כעת 50% פחות חשמל מהדור הקודם. צריכת החשמל חשובה במיוחד במכשירים ניידים מכיוון שהם בעלי סוללות מוגבלות מאוד. השבב החדש זמין גם בתצורת ה-ePoP שהוכרזה על ידי סמסונג בתחילת החודש, תצורה המשלבת את שבב האיחסון יחד עם זיכרון הראם וערכת השבבים ובכך תופסת פחות שטח יקר במכשיר.

בנוסף לנפח של 128 ג’גה-בייט, השבב החדש זמין גם בנפחים צנועים יותר של 32 ו-64 ג’גה-בייט וצפוי להגיע למכשירי הדגל של סמסונג בקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים