גוגל משנה את מדיניות ה-Play Store, תבחן אפליקציות טרם פרסומן

עם השקתן של חנויות האפליקציות הוירטואליות למערכות ההפעלה iOS, אנדרואיד ונוספות, החלו להצטבר גם כללים וחוקים שקבעו מה מותר ומה אסור: איזו אפליקציה תזכה להופיע בחנות ואיזו אפליקציה תחזור לשולחן הניתוחים. אפל, אשר ידועה במערכת פיקוח קפדנית, מצליחה בשיטתיות למנוע כניסתן של אפליקציות לא אינטואיטיביות לחנות, אך גוגל לעומתה ממשיכה להיתקל בקשיים ומעניקה לעיתים במה גם לאפליקציות זדוניות.

על אף העובדה שבמשך הזמן הקשיחה גוגל מפעם לפעם את התנאים להעלאת אפליקציות לחנות המקוונת שלה, נראה שבחברה עדיין לא מרוצים ממנגנון הפיקוח הקיים. בכדי לצמצם את כמות האפליקציות הזדוניות בחנות, מחליטה כעת גוגל לנקוט במגמה חדשה שבמסגרתה ייבדקו כל האפליקציות טרם הופעתן בחנות, בדומה למה שעושה אפל מאז פתיחתה של App Store. המדיניות החדשה מערבת אמנם מגע אנושי בתהליך קבלת ההחלטות, אך היא תשתמש גם באלגוריתמים אוטומטיים שיבצעו סינון ראשוני.

נוסף על כך, החלה גוגל להשתמש בשירותיהן של חברות חיצוניות על מנת לקטלג אפליקציות ותכנים אחרים בהתאם לקבוצות הגילאים אליהם הם מיועדים, טרם הופעתם בחנות. המהלכים הללו מצידה של גוגל לא מגיעים במקרה. בארה”ב מוגשות תביעות משפטיות באופן יום-יומי כנגד חברות הענק, בטענה שלילדים קל מאד להגיע לתכנים לא הולמים ואף לשלם בעבור תכנים ללא אישור ההורים. אין ספק שיקח קצת זמן עד שתצליח גוגל למגר את הישנות המקרים, אך היא בהחלט מנסה לצמצם אותם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים