חברת התוכנה Cyanogen מכריזה על סוף היחסים עם OnePlus, תשתף פעולה עם יצרניות סיניות אחרות

Cyanogen Logo

סופה של תקופה: יצרנית התוכנה הצעירה Cyanogen הכריזה על ביטול ההסכם עם OnePlus, יצרנית הסמארטפונים הסינית. Cyanogen סיפקה עבור OnePlus את מערכת ההפעלה של מכשיר ה-OnePlus One, אך חילוקי דעות בין השתיים הובילו לסיום הקשר.

בשנה שעברה חתמה Cyanogen על הסכם נוסף עם יצרנית הודית בשם Micromax. בהסכם התחייבה Cyanogen שמכשיריה של יצרנית הסמארטפונים ההודית יהיו היחידים בהודו בהם תפעל מערכת הפעלה מתוצרתה. בו בזמן, OnePlus החלה למכור את מכשירה היחיד בהודו – דבר המנוגד להסכמה החדש של Cyanogen. יצרנית התוכנה הטילה סנקציות על OnePlus, איימה שתפסיק את התמיכה במכשיריה הנמכרים בכל מקום בעולם ואף תבעה אותה בבית המשפט.

OnePlus מצידה לא נשארה חייבת, והחלה בפיתוח של מערכת הפעלה חלופית בשם Oxygen OS, זאת על מנת להבטיח שמכשיר ה-OnePlus One יזכה לקבל עדכוני גרסה בעתיד. החברה החלה לשווק מכשירים אשר בגבם לא מוטבע סמלה של Cyanogen, וככל הנראה תחל בקרוב למכור מכשירים בתוכם פועמת Oxygen OS.

Oxygen-OS-Logo

דומות אך שונות

לפי דבריו של סטיב קונדיק, בכיר ב-Cyanogen, הסיבה לפרידה טמונה בשוני הרב הקיים בין שתי החברות. שתיהן צעירות ושאפתניות, אך לכל אחת מהן חזון שונה בתכלית לגבי מהותה של מערכת ההפעלה. Cyanogen שואפת להיפרד מגוגל ובמערכת ההפעלה שלה, Cyanogen OS, הוחלפו אפליקציות גוגל רבות באלטרנטיבות מקבילות.

OnePlus, לעומת זאת, מעוניינת לספק חווית שימוש קרובה ככל הניתן לזו של מכשירי הנקסוס מבית גוגל. Oxygen OS מכילה כמות זעומה של שינויים לעומת גרסת האנדרואיד ה”טהורה” במכשירי הנקסוס, והיא אינה מכילה אפליקציות צד שלישי. שתי אסכולות החשיבה השונות הובילו למחלוקות רבות בין השתיים ולסיום יחסיהן.

קירט מקמאסטר, מנכ”ל Cyanogen, הוסיף ואמר ש-OnePlus חבה את הצלחתה הרבה ל-Cyanogen. לטענתו, רכבה החברה על גבה של Cyanogen והייתה מוכרת “מכשיר אחד בלבד” לולא הייתה עושה שימוש בשמה המוכר של יצרנית התוכנה.

Cyanogen נמצאת כרגע בתהליך יצירת קשרים עם יצרניות סיניות אחרות, גדולות יותר מ-OnePlus, אשר מסוגלות לייצר כמות גדולה של מכשירים בזמן קצר. רשימה חלקית של החברות עימן עשויה Cyanogen לחתום הסכם כוללת את Xiaomi, Huawei, ZTE, Lenovo ויצרניות רבות אחרות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים