גוגל מכריזה על Brillo – מערכת הפעלה לאינטרנט של הדברים

“האינטרנט של הדברים”, המושג שמלווה אותנו במשך תקופה לא קצרה, עוסק בחזון עתידי לפיו כל מכשיר אלקטרוני יחובר לאינטרנט ויהיה בעל כוח עיבוד וחישוב. כעת אנחנו מתקדמים צעד אחד נוסף לעבר הגשמת החזון הודות לחשיפתה של פלטפורמת Brillo – מערכת הפעלה חדשה של גוגל המיועדת למגוון מוצרים בקטגוריית אינטרנט של הדברים.

Brillo, המותאמת בעיקר למכשירים בעלי כוח עיבוד מנימלי ושטח אחסון נמוך, עתידה להיות התשובה של גוגל עבור מפתחים המעוניינים להפיח חיים בחפצים שעד כה לא היו מחוברים באופן מסורתי לאינטרנט, או בכאלו שלא כללו יחידת עיבוד כלשהי. את Brillo, המבוססת על אנדרואיד, ניתן יהיה להתקין לטענתה של גוגל על כל פיסת חומרה, מה שיאפשר למפתחים להתרכז בפיתוח הרכיבים ולא לבזבז זמן על פיתוח תוכנה ייעודית.

מקור: צילום מסך
מקור: צילום מסך

לצידה של Brillo, הכריזה גוגל גם על פרוטוקול חדש בשם Weave שיעזור למוצרים להבין מוצרים אחרים ולתקשר עמם באופן שוטף. כך למשל יוכלו יצרני המזגנים להגדיר פעולות של הדלקה וכיבוי, וכל מכשיר אחר שעושה שימוש בפרוטוקול החדש ומחובר לאותה הרשת, יוכל להבין זאת ולפעול בהתאם. יתרה מכך, גוגל אף ציינה כי Weave ידע לעבוד מול פלטפורמות נוספות, אפילו של חברות מתחרות.

ואם כבר בחברות מתחרות עסקינן, נציין שעל אף הכרזתה המרגשת, גוגל לא נכנסת לתחום ריק ממתחרים. Huawei הסינית הכריזה ממש לא מזמן על מערכת ההפעלה Huawei LiteOS המיועדת לאותה מטרה בדיוק; סמסונג הציגה את מערכת ההפעלה ARTIK; מיקרוסופט הודיעה כי אחת מהגרסאות של חלונות 10, Windows 10 IoT Core, תשמש לצורכי האינטרנט של הדברים; וכמובן שלא ניתן לשכוח את יצרנית השבבים אינטל, שחשפה גם היא פלטפורמה משלה ואף השיקה בישראל מעבדה מיוחדת עבור פרויקטים בתחום.

לאתר Project Brillo


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים