גאדג’טי מסקר: רשמים ראשונים משירות אחסון התמונות בענן Google Photos

בכנס המפתחים שערכה גוגל בשבוע שעבר, הציגה החברה רענון משמעותי לשירות אחסון התמונות שלה. מעתה, אפליקציית התמונות שהייתה קיימת על מכשירים מבוססי אנדרואיד הינה כלי אוטומטי לאחסון וניהול גלריית התמונות עבור משתמשי אנדרואיד ו-iOS גם יחד, כאשר אפליקציות המשמשות להעלאת גלריית התמונות קיימות גם על-גבי מחשבי ווינדוס ומקינטוש ואת גלריית התמונות ניתן לראות מכל מקום דרך הדפדפן בגרסת הווב של האפליקציה.

שירות Google Photos מציע אחסון ללא הגבלה (ובחינם) של תמונות ווידאו, עם מספר הגבלות קלות – תוכלו לאחסן תמונות באיכות מקסימלית של 16 מגה-פיקסל וסרטים באיכות מירבית של Full HD 1080p, או לחלופין, לשמור את קבצי התמונות והוידאו ללא הגבלת איכות דרך שירותי Google Drive, המעניקים לכל נרשם חדש 15GB של אחסון במתנה, ואף יותר מכך במספר תכניות שמציעה החברה בתשלום חודשי.

עושה את העבודה במקומכם

Google-Photos-Assistant-200pxגוגל עשתה עבודה טובה למדי בבניית אפליקציית התמונות הרעננה. ניכר השילוב של העבודה שעשתה החברה עם תמונות ברשת החברתית גוגל+, זה מגיע בדמותו של מסייע וירטואלי (Assistant) המציג בפניכם רצף הודעות הקשורות לתמונות שהועלו לענן ומציע בניית אנימציות, השמת שיפורים אוטומטיים לתמונות, בניית קולאז’ים, סיפורים וסרטונים מתמונות וכמובן גם יצירת אלבומים.

ה-Assistant בנוי ממש כמו שירות Google Now ויציג בפניכם כרטיסיות מידע שידרבנו אתכם לעשות עם התמונות שלכם קצת יותר מרק לאחסן אותן.

האפליקציה מציעה מגוון אפשרויות צפיה בתמונות ואפשרויות סידור אוטומטיות באלבומים לפני נושאים, המקומות בהן צולמו ותאריכי צילום התמונות.

מנגנוני העריכה יאפשרו לווסת באופן ידני את התאורה והצבע, כאשר פילטרים מוכנים מראש יכולים להוסיף שלל צבעים לתמונות שלכם לפני השיתוף עם החברים על פי המסורת של אינסטגרם.

Google-Photos-Editing

אף יכולותיה המרשימות בניהול החכם של אלבום התמונות, הפוקנציה המרשימה ביותר באפליקציית התמונות החדשה של גוגל הינה, באופן לא מפתיע, פונקציית החיפוש. בגוגל שילבו את הידע הנצבר מתחומים שונים בעולם חיפוש התמונות, מה שיאפשר לכם להקליד נושא לחיפוש בו תחפצו (גם בעברית) ותקבלו במהירות תצוגה של כל התמונות הקשורות לתחום.

אפשרויות החיפוש הללו הן מה שהופך את האפליקציה לכה נוחה לשימוש. גם אם מעולם לא יצרתם אלבום תמונות והגלריה שלכם מפוזרת, תוכלו להיעזר בפונקציית החיפוש של גוגל על מנת לאתר תמונות לפי נושאים. זה לא אומר שתוכלו למצוא תמונות באותה הקלות בה תמצאו מידע אותו תחפשו במנוע החיפוש של גוגל, אבל זה הרבה מעבר למה שמציעות כיום אפליקציות גיבוי תמונות כמו זו של דרופבוקס, OneDrive, Flickr ואחרות.

Google-Photos-Search

פתרון טוב לאנדרואיד ו-iOS גם יחד

הסרת מגבלות התשלום עבור שירות אחסון התמונות תקסום במיוחד למשתמשי האייפון, העומדים בקלות במגבלות הגבוהות שמציבה גוגל עבור האחסון בחינם. דגמי האייפון האחרונים מציעים מצלמה המספקת תמונות באיכות מירבית של 8 מגה-פיקסל ווידאו ב-1080p, שני נתונים שיאפשרו להם להעלות כל תמונה לענן דרך השירות ללא בעיה. אפליקציה שבנתה גוגל עבור מחשבי המקינטוש מאפשרת להעלות את התמונות ישירות מהמחשב לשירות התמונות בענן, כך שגם תמונות שאינן נמצאות על המכשיר הנייד יוכלו משתמשי המק להעלות בקלות לשירות ולגשת אליהן מכל מקום.

בדומה לאפשרות משיכת התמונות המהירה מהמכשיר הנייד שמיישמת דרופבוקס דרך האפליקציה שלה למחשבים אישיים, כך גם אפליקציית התמונות של גוגל מאפשרת אופציה דומה. לאחר התקנת האפליקציה על המחשב, תוכלו להגדיר כי התמונות שצילמתם בסמארטפון יחלו לעלות לשירותי הענן של גוגל באופן אוטומטי.

Google-Photos-Settings

עבור משתמשי אנדרואיד לא צפויות המגבלות של גוגל להשפיע יתר על המידה. מירב המכשירים כיום עדיין מספקים תמונות באיכות מירבית של 16 מגה-פיסקל, וזה כולל גם שניים ממכשירי הדגל הגדולים שהושקו השנה, ה-Galaxy S6 וה-LG G4. אולם גם עבור מכשירים המספקים תמונות באיכות גבוהה יותר, כמו ה-Sony Xperia Z3 בעל מצלמת ה-20.7 מגה-פיקסל, לא צפויה בעיה גדולה עם מגבלות אלה, שכן 16 מגה-פיקסל יספקו את מירב המשתמשים בכל אופן.

נוחה ויעילה

השימוש באפליקציית התמונות של גוגל הינו מהפשוטים בהם יצא לי להשתמש. רק הורידו והתקינו את האפליקציה ותנו לגוגל לעשות את השאר. התמונות מוצגות באופן דומה בכל אחת מהפלטפורמות בהן תיגשו לאלבום התמונות והתמיכה שמספק ה-Assistant בהחלט מוסיפה קסם לאלבום התמונות. אם צילמתם, למשל, מספר תמונות באירוע או במיקום מסוים, ידע ה-Assistant לרכז את כולן באלבום באופן אוטומטי, מה שהופך אותו לחסכן משמעותי בזמן.

אף ש-Google Photos הוא כלי נהדר לניהול תמונת, בטח ובטח בשל ההצעה החינמית, הוא עדיין לא מושלם. מכשול גדול ראשון הינו בהעלאת התמונות הראשונית לענן של גוגל. מי מכם שאסף כמויות גדולות של תמונות על גבי המכשיר הנייד יחד עם תמונות רבות גם על המחשב האישי, יגלה שהתהליך הארוך עשוי להניא משימוש בשירות נוסף לאחסון בענן. הפעולה תהיה מעיקה במיוחד עבור אלו שכבר עושים שימוש בשירותי אחסון אחרים בענן, אולם בסופו של דבר המעבר יתבצע רק פעם אחת, ולאחר מכן יתבצעו העלאות של התמונות החדשות בלבד.

בעוד האפליקציה עובדת באופן חלק רוב הזמן, היא נתקעה לא מעט במספר ניסיונות ליצירת אלבומים, קולאז’ים וסיפורים מתמונות. ישנו סיכוי סביר כי מדובר בשילוב שבין העלאת התמונות באופן רציף לענן דרך האפליקציה בשילוב ביצוע פעולות אלו, אולם החוויה של סגירה ופתיחה מחדש של האפליקציה בהחלט אינה מוסיפה לחווית השימוש בה.

יצירת סיפור מתמונות ב-Google Photos
יצירת סיפור מתמונות ב-Google Photos

סיכום

אפליקציית התמונות Google Photos היא כנראה ההצעה הטובה ביותר הקיימת כיום בשוק אחסון התמונות בענן, ולא רק בגלל שהיא ניתנת לשימוש ללא תשלום. ברור שבגוגל עמלו קשות לשם הצגת אפליקציה שתספק את הסחורה הן בצד קלות השימוש והן בצד הנראות עבור שתי הפלטרפומות המובילות כיום בשוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים