הביקוש למיפוי עולה: Uber רוכשת מחלקה שלמה ממיקרוסופט

מפות Bing של Uber (אילוסטרציה)

חברת מיקרוסופט הודיעה כי תפסיק לאסוף מידע עבור שירות המפות Bing Maps ולמעשה תמכור את יחידת איסוף המידע הזו ל-Uber, שירות הנסיעות הידוע. שירות המפות של מיקרסופט ימשיך להציע שירותי מיפוי דרך שאיבת מידע מהשותפות שלה, בעיקר נוקיה.

סכום העיסקה ותנאיה לא ידועים אבל במסגרת העיסקה יעברו לידיה של אובר מחלקה שלמה של כ-100 מהנדסים שמתמחים בכרייה ואיסוף מידע מכל הסוגים, מרכז אחד של שרתי נתונים וגם מערך של מצלמות ורשיונות לאספקת נתונים.

למרות שהיא מקבלת מידע רב משותפות עסקיות שלה, בעיקר מנוקיה, אספה מיקרוסופט בעצמה מידע ל-Bing Maps דרך צילום אווירי, תמונות תלת מימד וגם תמונות של רחובות בדומה לגוגל. אבל עכשיו היא מתכוונת למכור את את פעילות האיסוף כדי להתמקד בשיפור מנוע החיפוש שלה, בעיקר בצד חווית המשתמש. סביר להניח שמיד לאחר המכירה תמשיך מיקרוסופט לצרוך את שירות איסוף המידע מאובר.

מפות מיקרוסופט (צילום מסך)
מפות מיקרוסופט (צילום מסך)

Uber מצידה מעולם לא הסתירה את גאוותה או הצורך שלה בשירות מפות מעולה. וכך היא כתבה בהודעה שלה: “מיפוי זה מה שעושה את Uber כל כך נפלאה“. רכישת המחלקה של מיקרוסופט מעניקה לה תוספת כח לשיפור מערכת המפות וגם מספקת לה כוח אדם איכותי, מצרך מאוד נדיר כיום בסיליקון וואלי.

נזכיר ששירות המיפוי HERE של נוקיה (ממנו שואב Bing את רוב המידע) בעצמו עומד למכירה ושמה של Uber נמצא בין המועמדות הפוטנציאליות לרכישה. תג המחיר שם עומד על כ-4-5 מיליארד דולר. המימון הגדול שהשיגה Uber בתחילת השנה נועד ליעדים עבור הטווח ארוך של החברה, בין השאר כדי לקנות נכסים שיעזרו לה להישאר על המפה.

חוקי או לא חוקי

הפעילות של Uber באירופה סופגת היום מכה נוספת. לאחר שבצרפת יצאו אלפי נהגי מוניות לרחובות להפגנות אלימות, עצרה המשטרה המקומית את מנכ”ל הסניף הצרפתי של החברה ואת המנהל הכללי של החברה לאיזור מערב אירופה. שניהם עצורים תחת העילות של “פעילות לא חוקית” ו”הסתרת מסמכים דיגיטליים”.

המעצר בוצע מכיון שבשבוע שעבר הטיל שר הפנים של צרפת על שירות UberPOP, שמאפשר לכל נהג לקחת נוסעים תמורת כסף, איסור, ולטענתם, ראשי Uber במדינה הורו לנהגים שלהם להתעלם מהאיסור, מה שהופך את פעולתם למעשה פלילי. בסניף Uber המקמי עדיין טוענים שהם יפעלו עד שבית המשפט העליון שם יחליט סופית בעניין.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים