הוכרזו שלושת הסטארטאפים הזוכים שייצגו את ישראל בתחרות החדשנות הבינלאומית בסין

קרדיט: דיפרנט ויו

בתקופה האחרונה אנחנו עדים לשיתופי פעולה רבים שנרקמים בין סטארטאפים ישראליים ולענקיות טכנולוגיה סינית. בין אם זה בהשקעות בחברות ישראליות או בין אם ברכישות של ממש – הסינים כבר כאן. לצד זאת, ישנן תחרויות רבות במזרח הרחוק שנפתחות בפני חברות ישראליות וכעת נחשפים שלושת הסטארטאפים שייצגו את ישראל בתחרות החדשנות הבינלאומית בסין: The Shengjing Global Innovation Awards 2015.

התחרות היא תוצר של שיתוף פעולה בין קרן JVP הירושלמית וחברת הייעוץ הסינית המובילה שנג’ינג (Shengjing360) כאשר האחרונה הקימה לרגל התחרות קרן ייעודית של 25 מליון דולר דרכה תשקיע בחברות שיציגו את פיתוחיהן בתחרות. בנוסף לקרן, הזוכים בתחרות יזכו בפרסים בסך 1.5 מליון דולר במזומן (ללא אקוויטי) ולא פחות חשוב מכך – הזדמנות לקבל חשיפה בקרב משקיעים וגורמים בכירים בשוק הסיני.

מי שהובילה את התחרות בארץ היא קרן ההון סיכון JVP בשיתוף גופים מובילים בתעשייה ובאקדמיה הישראלית בהם: EMC, Deutsche Telecom, HFN, PwC, IDC Executive Education, Yissum. תחרויות דומות התקיימו באופן מקומי באירופה, ארה”ב, סין ואמריקה הלטינית וכללו מספר רב של סטארטאפים שהתחרו בכדי לקחת חלק בתחרות הגדולה שתיערך בחודש הבא בייג’ינג.

קרדיט: דיפרנט ויו
קרדיט: דיפרנט ויו

בתחרות שהתקיימה בארץ הגיעו לגמר תשעה סטארטאפים מתוך 180 מועמדים, ולבסוף נבחרו שלושה שייצגו את ישראל בתחרות: Wayerz, אשר מפתחת מערכת דיגיטלית עבור בנקים, DiaCardio, שפיתחה דרך חדשנית למפות בדיקות לב ולבסוף חברת SecuriThings, שיצרה מערכת הגנה לקטגוריית ה-IoT.

קובי רוזנגרטן שותף-מנהל ב JVP התייחס לתחרות וציין כי:

התחרות היא חלק משיתוף פעולה אסטרטגי שנבנה בנינו לבין קבוצת שנג’ינג מסין במטרה לקדם השקעות בסטארטאפים ישראליים ולקדם סטארטאפים ישראליים בשוק הסיני. ישראל מייצרת חברות משמעותיות המהוות בסיס לחדשנות ולהתפתחות טכנולוגית וזה בדיוק מה שהסינים מחפשים. הפיינליסטים הישראלים מייצגים את התחומים שישראל נתפסת כמובילה עולמית בהם. אני מאחל להם הרבה הצלחה ומאמין כי ייצגו אותנו בכבוד.

שרי וונג (Sherrie Wang) שותפה בכירה בשנג’ינג התייחסה גם היא לנציגות הישראלית:

השוק הישראלי מעניין אותנו. עד היום השקענו 50 מליון דולר בישראל ואנו רק בתחילת הדרך. התחרות חשובה מאוד עבורנו, משום שהיא מחברת אותנו ישירות עם תעשיית הסטארטאפים הישראלים ומביאה אותם היישר לסין. התחרות, מאפשרת זכייה בפרסים הגדולים ביותר שניתנו אי פעם בתחרות סטארטאפים.

הפרס העולמי שלנו גדל והפך לצבר של פרסים בהיקף של 25 מיליון דולר. משקיעים סיניים רבים הצטרפו לאחרונה ליוזמה שלנו כששמעו שמגיעים סטארטאפים מישראל. ההזדמנויות עבור הישראלים בסין כיום הן ממש עצומות ואנחנו נפתח עבורם את הדלתות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים