מיקרוסופט מפרסמת את רשימת דרישות החומרה עבור ווינדוס 10 לסמארטפונים

מערכת ההפעלה למחשבים נייחים, ניידים וטאבלטים, Windows 10, אמנם צפויה להגיע למשתמשים בעוד מספר ימים, אך נראה כי אנו רחוקים למדי מגרסתה לסמארטפונים, Windows 10 Mobile, הצפויה להגיע לצד מכשירי דגל חדשים מבית מיקרוסופט. כעת, אנו מתקרבים צעד אחד קדימה אל עבר השקתה, כאשר מיקרוסופט משחררת את הדרישות המינימליות עבורה.

את הדרישות עבור הרצת Windows 10 למובייל מציגה מיקרוסופט באתר המפתחים שלה, שם חושפת תמונה מרשימה למדי. כשזה נוגע לזיכרון ה-RAM, על המכשיר המעוניין להריץ את מערכת ההפעלה יהיה להכיל 512MB זיכרון עבודה בלבד, לצד 4GB נפח אחסון. כמו כן, לא תחייב מיקרוסופט את המכשירים המריצים את מערכת ההפעלה להיות בעלי מסך מגע, מצלמה קדמית או להכיל קישוריות בלוטות’.

מלבד זאת, ווינדוס 10 למובייל תתמוך בכל ערכת שבבים מבית קוואלקום, מהחלשה ביותר ועד החזקה ביותר וכמובן בשבבי אינטל הייעודיים. כשזה נוגע לרזולוציית המסך והמצלמה, מסתפקת מיקרוסופט ברזולוציה מינימלית ביותר העומדת על 800×480 עבור המסך ובמצלמת VGA בסיסית עבור מצלמת הסלפי.

לא מעט מדרישות אלו אף נמוכות מאלו שדרשה החברה טרם הפיצה את מערכת ההפעלה לסמארטפונים הקודמת מבית ייצורה, Windows Phone 8.1, והדבר מעיד על רצון החברה להגביר את נוכחותה בשוק הסמארטפונים הנמוך, בהמשך לדיווח הגורס כי תשחרר סמארטפון בעלות של כ-300 שקלים בלבד.

לרשימת הדרישות המינימליות המלאה – לחצו כאן.

Windows 10 למובייל צפויה לראות אור בחודשים הקרובים, ככל הנראה לצד צמד מכשירי Lumia חדשים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים