היום שאחרי: משתמשים רבים מדווחים על איטיות במערכת ההפעלה iOS 9

iOS 9 על אייפון 6 ואייפון 4S (צילום: גאדג’טי)

מערכת ההפעלה למכשירים ניידים מבית אפל, iOS 9, הושקה באופן רשמי לפני כשבוע וכבר היום, על פי הנתונים האחרונים מבית חברת המחקר MixPanel, מותקנת על גבי לא פחות מ-30.54% מכלל מכשירי המובייל של החברה מקופרטינו. בעת שהכירה לנו אפל את מערכת ההפעלה, היא הבטיחה שזו תציג ביצועים טובים ב-50% ואנימציות מהירות פי 1.8 לעומת קודמתה, iOS 8. אך האם היא אכן עומדת בהבטחה זו? ובכן, לא אם תשאלו את המשתמשים.

אתר הטכנולוגיה 9to5mac פרסם סקר עבור קוראיו, משתמשי אפל על שלל מוצריה ברובם, שם ביקש מהם לענות על אחת מן השאלות המשמעותיות בכל הנוגע ל-iOS 9 – האם היא מציגה ביצועים טובים יותר מאשר iOS 8 או שמא כל הבטחותיה היו לשווא?

iPhone-6-iOS-9
iPhone 6 מריץ iOS 9

על פי תוצאות הסקר, לא פחות מ-66% מהעונים (14,830 במספרם) עליו חווים איטיות מסויימת במערכת ההפעלה החדשה בהשוואה ל-iOS 8. מהם, כ-33.7% ציינו כי מכשיר האייפון שלהם איטי באופן משמעותי מאשר בעבר, בעוד יתר המשתמשים שחוו באיטיות מסרו כי האייפון שלהם “רק” מעט יותר איטי. נוסף על כך, 18.65% מהעונים (4,232 במספרם) על הסקר מסרו שאין כל שינוי מבחינתם לפני או אחרי העדכון.

אייפון 4S עם iOS 9 (צילום: גאדג'טי)
אייפון 4S עם iOS 9 (צילום: גאדג’טי)

נוסף על כך, ערוץ היוטיוב EverythingApplePro פרסם סרטון בו הציב אחד ליד השני מגוון דגמי האייפון , מ-iPhone 4S ועד iPhone 6, כאשר מכל דגם נמצא מכשיר אחד המריץ iOS 9 והשני מריץ את מערכת ההפעלה iOS 8.4.1 וביצע מגוון מבחני מהירות שונים.

במרבית המבחנים המוצגים בסרטון, היו מכשירי האייפון שהריצו iOS 8.4.1 מהירים יותר מאשר האייפונים בעלי מערכת ההפעלה החדשה. למעשה, גם במבחן הביצועים GeekBench הציגו האייפונים בעלי iOS 9 תוצאות נמוכות יותר, לעיתים באופן משמעותי. השינוי החיובי היחיד, גם אם קטן, התבטא דווקא בדורות האייפון הישנים ולא במכשירי iPhone 6 חדשים. יש לציין שבסרטון ההשוואה לא נבחן iPhone 6 Plus.

גם אני, כאחד ממשתמשי ה-iPhone 6 Plus שהמתינו למערכת ההפעלה החדשה בקוצר רוח על מנת לקבל את שיפורי הבאגים והמהירות שכה נדרשו, חוויתי האטה משמעותית בממשק האייפון, החל ממסך האפליקציות האחרונות ועד לפתיחת אפליקציות, מכשיר האייפון שלי לאחר עדכון הגרסה הינו איטי משמעותית מאשר היה לפני העדכון.

[interaction id=”55fea397f94584352d1ce02f”]


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים