יאהו שוב פספסה: חתמה על שת”פ עם גוגל, תפסיק לתמוך בסדרה קומיוניטי

מקור: Marissas Tumblr

אין זה סוד שחברת יאהו מתקשה להתמודד עם כוחות השוק וכל ניסיונות המנכ”ל, מאריסה מאייר, לעורר מנועי צמיחה לא עולים יפה. על רקע התמודדות קשה זו פרסמה אמש (ג’) יאהו דו”ח רבעוני מאכזב נוסף.

ברבעון השלישי של השנה הכניסה בקיזוז עלויות הטראפיק 1 מיליארד דולר, קצת מתחת לתחזיות וירידה של 7% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הרבעוני ירד ל-76 מיליון דולר שהם 15 סנט למניה, סנט אחד פחות מהצפי. ההכנסה מערוצי פרסום חדשים עלה ב- 43% ל-422 מיליון דולר עדות להצלחה מסוימת של מאייר בחיפוש דרכים יצירתיות להרויח בשוק הפרסום.

יאהו מתמקדת בעיקר בחיפוש ופרסום. מנוע החיפוש הכניס 509 מיליון דולר, דומה לשנה שעברה. החלק הפרסומי הכניס גם הוא 509 מיליון דולר, עלייה קלה של 5% לעומת שנה שעברה, אך הוא הגיע במחיר כבד. עלויות הטראפיק עלו משמעותית עבור יאהו, 223 מיליון דולר לעומת 54 מיליון דולר בלבד אשתקד.

עלויות פרסום מתוך הדו"ח
עלויות פרסום מתוך הדו”ח של יאהו

נקודת אור שאולי הצילה את המניה מנפילה הוא הסכם עם גוגל.עכשיו כשיאהו חופשייה מהסכם כובל שלה עם מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, שנחתם ב-2009, סוכם שגוגל תספק ליאהו תוצאות חיפוש וזו תספק לגוגל יותר טראפיק שנחשב איכותי. יאהו אמורה לקבל נתח נאה מההסכם וכל דולר יהיה משמעותי.

מאייר עוקצת

במהלך שיחת המשקיעים התייחסה מאייר לסדרת הנטישות של בכירים ביאהו, רצף עזיבות שרק הדגיש את מצב החברה ואת האוירה של “כולם עוזבים לפני שהספינה טובעת”. הבולטות שבעוזבות: ג’קי רזס, ראש פיתוח עסקי ויד ימינה עברה ל-Square של דורסי, ק’אתי סביט, ראש מחלקת השיווק ומינוי מיוחד של מאייר התפטרה בחודש שעבר לטובת תפקיד בחברת הפקות הליוודית.

מאייר אמרה בשיחה כי “השינוי בהנהגת יאהו הוא תוצאה של תכנון זהיר להשגת מיומניות חיוניות, תשוקה ויכולת להביא צמיחה לעסק“. הציטוט גם פורסם בחשבון הטוויטר הרשמי של יאהו כאילו כדי לעקוץ במיוחד את אלו שעזבו, בטענה שלא היו מוכשרים מספיק.

חלק מכובד מזמן השיחה הוקדש כמובן לספין-אוף של האחזקה בעליבאבא. לאור התנגדות רשויות המס האמריקניות לפטור את הספין-אוף ממס במתכונת הנוכחית. מאייר הודיעה שעקב ההתאמה לדרישות רשות המיסים הספין אוף יתאפשר רק בינואר הקרוב.

ההימור על התוכן הטלוויזיוני מסתיים

מנכ”ל הכספים שדיבר גם הוא בשיחת המשקיעים גילה שיאהו מחקה הוצאות בסך 42 מיליון דולר בגין הפקת העונה השישית של סדרת הטלויזיה קומיוניטי וסכום דומה עבור שתי הפקות המקור שלה: Sin City Saints ו-Other Space.

הוא הודה שיאהו מתקשה לתרגם את ההשקעה הסדרות להכנסות ושלמעשה “זה לא עבד כפי שציפינו”. ככל הנראה תפסיק יאהו את ההרפתקאה היקרה הזו ותתמקד בתוכן וידאו מבוסס על סיקור אירועים בזמן אמת תוך הסתמכות על שיתופי הפעולה עם ליגת ה-NFL ואחרים.

community-season-6-cast-episodes.640

מניית יאהו איבדה 25% מתחילת השנה (השלישית הגרועה ביותר במדד הנאסד”ק) וזו השנה הרביעית בה מאריסה מאייר יושבת בכיסא ההנהגה. גם ברבעון זה אמירותיה ומעשיה של מאייר ממוקדות ביצירת צמיחה, אך לאור הירידה העקבית בתוצאות וההתמקדות בערך שאחזקה פסיבית בעליבאבא יוצרת, המשקיעים מתחילים לשאול האם זה בכלל אפשרי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים