מהפכה בתחילתה: אינטל מקדמת את השימוש ב-USB Type-C עבור אודיו דיגיטלי

יצרנית השבבים המובילה אינטל מפתחת דרך חדשה להעביר שמע דיגיטלי על גבי החיבור החדשני USB Type-C. לאחר שיצרניות סיניות דוגמת LeEco ו-Oppo כבר החלו לזנוח את חיבור השמע האנלוגי והשמועות גורסות כי אפל מתכוונת לעשות זאת גם כן, מצטרפת אינטל לחגיגה ומציעה דרכים חדשות להעביר שמע דיגיטלי ואנלוגי על גבי חיבור ה-USB-C שנעשה נפוץ יותר ויותר בקרב המכשירים השונים.

למרות גניזתו של חיבור האוזניות האנלוגי והמיתולוגי בגודל 3.5 מ”מ, אינטל לא נטשה לגמרי את הטכנלוגיה ומציעה דרך להעביר את האות האנלוגי על גבי מחבר ה-USB-Cלפי הצעתה, ניתן לרתום זוג פינים בלתי מנוצלים מתוך החיבור ולהשתמש בהם עבור העברת שמע אנלוגי אל אוזניות אנלוגיות, תוך המרה מלאה של השמע בתוך המכשיר המנגן וביצוע אפס פעולות חישוביות בצד האוזניות.

לפי השיטה החדשה, האוזניות יכולות לשמר את אופיין האנלוגי וחסר השבבים ולהחליף את המחבר האנלוגי בחיבור USB-C “טיפש” שאינו דורש שילוב שבבים דיגיטליים יקרים ולא מקפיץ את עלות הייצור. שימוש בשיטה זו מאבד את שלל היתרונות של אודיו דיגיטלי, אך לא דורש שינויים מרחיקי לכת מצד תעשיית האוזניות ומאפשר את השימוש במתאם קטן וזול על מנת לחבר אוזניות רגילות.

LeEco Le Max 2. ללא שקע אוזניות
LeEco Le Max 2. ללא שקע אוזניות

מאידך, אינטל דוגלת גם בשימוש באודיו דיגיטלי ומפתחת בימים אלו סטנדרט חדש הנשען על גבי USB Audio Device Class 2.0 שפותח ע”י ארגון ה-USB העולמי. הסטנדרט החדש מתוכנן להציע תמיכה לאחור בסטנדרטים הרשמיים של תקן ה-USB ולהציע יתרונות משמעותיים בתחום איכות השמע והיכולות הנלוות (לדוגמה: שימוש בחיישנים ביומטריים המוטמעים בתוך האוזניות).

אינטל מעוניינת לספק ערך מוסף לשוק הגבוה, ולכן אוזניות שיישמו את התקן החדש יכללו יכולות עיבוד מתקדמות דוגמת ממיר אנלוגי-דיגיטלי (DAC) איכותי, הפחתת רעשים, צמצום הד ועוד. בדומה לאוזניות דיגיטליות אחרות, גם הסטנדרט החדש של אינטל יאפשר לה להציע איכות שמע זהה ללא תלות במכשיר ממנו הוא מגיע.

אינטל צפוייה לסיים ולשחרר את הסטנדרט החדש עד סוף הרבעון השני של השנה. כל מה שנותר לעשות כעת הוא להמתין בציפייה למהפכת האודיו הדיגיטלי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים