Valve מהמרת בגדול על מציאות מדומה: “הדור הבא” כבר בדרך

משיחה בה השתתף אלאן ייטס (Alan Yates), מהנדס חומרה בחברת Valve, עולה כי שליש מכוח האדם בחברה עוסק במציאות מדומה. לפי ייטס, אנשי מפתח שפתרו את הבעיות הקשות ביותר בהנחת התשתית הטכנולוגית למציאות המדומה, מרוכזים כעת ביצירת “הדור הבא” של מכשירים בתחום. ייטס לא פירט את כוונתו, אולם ממקומה המרכזי של Valve בתחום המציאות המדומה ניתן להסיק כי החברה עובדת על פתרונות חומרה למכשירים עתידיים.

למעט חומרה, Valve גם פעילה מבחינת תוכן ותוכנה. לראיה, החברה מציעה מגוון תכנים להתנסות אישית לבעלי משקפי מציאות מדומה. מעבר לכך Valve מפתחת ומתחזקת את מערכת SteamVR, הכוללת טכנולוגיה המאפשרת לפענח את מיקומם של השחקנים בחדר ולהעביר את המידע למשחק. טכנולוגיה זו היא שמניעה את יכולות העקיבה המתקדמות של ה-HTC Vive, אולם Valve מאפשרת לכל מפתחת אחרת להשתמש בה.

ישנם כמה אתגרים מרכזיים העומדים בפני “הדור הבא” של טכנולוגיית המציאות המדומה. באופן מיידי וברור, ניתן להגדיל את רזולוציית המשקפיים כדי ליצור חוויה משכנעת יותר. קרבת מסכי המשקפיים לעין מאפשרת להבחין עדיין כי מדובר במסכים, והדבר מפחית מתפיסה אמינה של המציאות המדומה. מעבר לכך נדרשת עבודה מהותית על אופטימיזציה והעלאת קצב רענון התמונה, שמשפיע באופן מהותי על החוויה.

אתגרים מורכבים יותר כוללים הכנסת ידי המשתמש לעולם המשחק באופן משכנע, עקיבה מוצלחת יותר של כל הגוף, ואף מציאת פתרון למתן פידבק מוצלח מהעולם הוירטואלי. במקרים מסוימים השחקנים יכולים לשלוח את ידם דרך אובייקטים בעולם המדומה, תופעה נוספת ש-Valve מנסה לפתור. עם המשאבים הרבים אותם היא משקיעה בתחום, אין ספק כי Valve לוקחת את האתגר ברצינות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים