דיווח: אפל דוחה את השקת המכונית האוטונומית Apple Car ל-2021

שילדת ה-BMW i3 תשמש עבור מכונית ה-Apple Car (מקור: BMW) שילדת ה-BMW i3 תשמש עבור מכונית ה-Apple Car (מקור: BMW)

השקתה הרשמית של Apple Car, המכונית האוטונומית החשמלית עליה עובדת ענקית הטכנולוגיה האמריקאית אפל תחת פרוייקט “טיטאן” (Project Titan) תדחה לשנת 2021 בעקבות קשיים בלתי צפויים בהם נתקל צוות הפיתוח, כך מוסר מגזין The Information בדיווח חדש המביא את דבריהם של מקורות יודעי דבר.

על פי הדיווח, אחת מן הסיבות המשמעותיות ביותר לדחיה בהשקת המכונית האוטונומית, שתוכננה לראות אור באופן ראשוני בין השנים 2019 ל-2020, היא עזיבתו של סטיב זאדסקי, סמנכ”ל בכיר בחברה ומי שמתואר כעומד בראשו של פרוייקט טיטאן מאז 2014. זה, לטענת הוול-סטריט ג’ורנל, הודיע לקולגות בצוות הפיתוח של מכונית ה-Apple Car על מעברו מן הפרוייקט מוקדם יותר השנה.

הצצה לאחור

נוסף על כך, נמסר כי אתגר או קושי נוספים בפניו עומדת אפל הוא העיבוד של כמות המידע העצומה שתייצר המכונית. לטענת המגזין, במקרה שהחברה מקופרטינו אכן מעוניינת להעלות כמות המידע העצומה לשרתיה העצמאיים, היא תדרש לבצע שינויים משמעותיים למערך שרתי הענן שלה על מנת שאלו יוכלו להתמודד כראוי עם כמויות המידע העצומות. נפח המידע שתפיק המכונית האוטונומית במשך נסיעה לאורך מייל אחד בלבד, כך נמסר, עשוי לעמוד בין 2 ל-10 גיגה-בייט.

על פי דיווחים קודמים בנושא, לא בטוח כי הדור הראשון של המכונית החשמלית מבית אפל, עליה עובד צוות שעשוי כיום למנות כ-1,800 עובדים, יהיה אוטונומי באופן מוחלט, ובשלב הנוכחי לא ידוע כיצד יתבטאו יכולות הנהיגה החלקיות שלה. עבור שלדת ה-Apple Car, אגב, צפויה החברה מקופרטינו לבצע שימוש בשלדת סיבי הפחמן (Cabon Fiber) של מכונית ה-BMW i3 החשמלית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים