מחזירה מלחמה: וואווי יוצאת למתקפת פטנטים מול המתחרות

שלט וואווי צילום: גאדג’טי

יצרנית ציוד התקשורת הסינית, Huawei (וואווי), הגישה תביעה נגד חברת התקשורת האמריקנית T-Mobile בטענה שהפרה פטנט שלה. זו אינה התביעה הראשונה של וואווי בחודשים האחרונים ונראה שבניגוד למנהגה, החליטה החברה לפתוח במתקפה משפטית מתואמת נגד שאר השחקניות בשוק הסלולר.

הפטנט נשוא התביעה נוגע לרשתות סלולר דור 4. וואווי טוענת ש-T-Mobile משתמשת בפטנט שלה מבלי שחתמה על הסכם שימוש ולמרות שוואווי הציעה לה הסכם כזה. וואווי הצהירה שמדובר בפטנט שחיוני להפעלת רשת 4G. אם זה נכון אז ייתכן שוואווי מחויבת לתת לרשתות התקשורת שמקימות רשתות 4G הסכם שימוש “הוגן, סביר ולא מפלה”. T-Mobile כנראה לא הסכימה עם ההגדרות של וואווי ל”הוגן, סביר ולא מפלה”.

לפני חודשיים הגישה וואווי גם תביעה נגד יצרנית הסמארטפונים המובילה, סמסונג, בטענה שזו הפרה לא פחות מ-11 פטנטים. כמו במקרה הנ”ל גם כאן מדובר בפטנטים חיוניים לרשתות LTE שסמסונג חייבת לשלב בכל המכשירים שתומכים ברשת זו, וגם כאן וואווי טוענת שהתקיים מו”מ מול סמסונג שהסתיים בלא כלום ולכן הגישה תביעה.

אוספת ותובעת

אם גם לכם שתי התביעות ה”חיוניות” נראות יותר מסתם צירוף מקרים, אתם צודקים. וואווי וחברות סיניות אחרות כמו ZTE ולנובו היו במשך שנים מטרות לתביעות קניין מצד חברות מערביות. כחלק מאסטרטגיה מסודרת לכיבוש שווקי המערב הן החליטו להשקיע מיליארדי דולרים בתחום זה.

לצד פיתוחים טכנולוגיים עצמאיים הן רוכשות תיקי פטנטים בשלמותם או דרך הסכמי רישוי, זאת כדי שיוכלו לאתגר את השחקניות הגדולות בתחום הסלולר. וואווי, כרגע יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם, הצהירה בעבר על מטרתה השאפתנית לכבוש את הפסגה בתוך 5 שנים.

התביעות האחרונות הן רק ביטוי למעבר ממגננה למתקפה. כך יוצרת וואווי גם דריסת רגל פסיכולוגית כחברת טכנולוגיה שאי אפשר להתעלם ממנה יותר. דרך הקניין הרוחני מצליחות החברות הסיניות גם לחסום את דרכן של אפל, סמסונג ואחרות אל תוך סין, שוק הבית שלהן.

אין פלא אם כן שוואווי הגישה את מספר הבקשות לפטנטים הגבוה ביותר דרך אמנת שיתוף הפעולה לפטנטים. בשנה שעברה השקיעה וואווי 9.2 מיליארד דולר במחקר ופיתוח (עקפה את אפל שהשקיעה 8.1 מיליארד דולר), 46% יותר מהשנה לפניה ו-30 מיליארד דולר ב-5 השנים האחרונות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים