דל מרעננת את ניידי ה-Alienware שלה

מחשב Alienware מבית דל (תמונה: DELL) מחשב Alienware 17 (תמונה: DELL)

Alienware (חברת הבת של דל) הפכה שם נרדף עבור מחשבים ניידים מצויידים היטב עבור גיימינג. גם לאחר הופעת הדגמים של החברות המתחרות, נשארה זו בעלת אחוזי המכירה הגדולה ביותר של מחשבי הגיימינג מתוצרתה. שכן עם שמה גם נקשרו תכונות שליליות כגון מחיר גבוה מדי, חום, ובעיקר כובד משקל – ריעננה החברה בשנים האחרונות שוב ושוב את קו מוצרי הניידים שלה (ואף הוסיפה מחשבים קלים יותר). על כן כיום ניתן לומר שמה שנשאר הוא לא יותר מדעות קדומות.

באירוע ה-20 שנה להיווסדה של Alienware, הכריזה החברה על מוצרים שונים ממגוון של קטגוריות, ביניהם גם בקטגורית הגיימינג – שם הכריזה על גרסה חדשה עבור ניידי ה-Alienware 17, 15 ו-13 שלה, אך זאת באופן עמום וחסר פרטים. בשבוע החולף הציגה החברה את דגם ה-Alienware החדש שלה עבור מחשבים ניידים, כאשר הוא אינו נושא שם חדש או מיוחד והוא זמין בגודל של 17, 15 ו-13 אינץ’.

דל ממתגת את סדרת הניידים החדשה כ-“VR Ready”, שכן היא נושאת את כרטיסי הדור הבא של NVIDIA לניידים וגם חיבורים תואמים. את הדגם הקודם, ה-Alienware R3 בחרה החברה להמשיך לשווק במקביל תחת סדרה של ניידים זולים יותר, כאשר זו עדיין נושאת את כרטיסי מסך הדור הקודם של NVIDIA, אך מחירה ירד באופן דרסטי – כך שכעת הליין מחולק לדגם היותר תקציבי ולדגם החדש.

הגרסה החדשה של מחשב נייד ה-Alienware דומה מאוד לגרסה הקודמת, אך מכילה כמה וכמה שיפורים. מבחינת המראה, ניכר שינוי במיקום תאורת הלדים (זו עברה מקדימה הישר לצדדי המסך). בנוסף התווספה מצד שמאל תעלת אוורור המיועדת להכניס אוויר גם מהצדדים, בעוד החיבורים באזור עברו לאחור – שם הוסיפה חברת דל עוד תעלות ליציאה של אוויר גם כלפי מעלה – כך שבניגוד לדגם ה-R3 אין חשש בלשחק עם מחשב זה על משטחים רכים כגון מיטה.

מחשב Alienware מבית דל (תמונה: DELL)
מחשב Alienware מבית דל (תמונה: DELL)

עוד מכיל ה-Alienware מצלמה המובנה בה חיישן ה-Tobii eye tracking, מקלדת משופרת מעט ברמת ה-Anti-Ghosting וזמן התגובה, וכמו כן מערכת קירור פנימית משופרת. מבחינת חיבורים, הוא מכיל זוג כניסות USB 3.0, זוג כניסות USB 3.1 Type-C \ Thunderbolt 3, יציאות HDMI 2.0 ו-mini-DisplayPort 1.2, כניסה עבור התקן כרטיס המסך החיצוני האקסלוסיבי של החברה, מנעול ויציאות קול ורשת. כמו כן הוא דק ב-2 ס”מ מדגם ה-R3, אך הוא גבוה יותר ובעל משקל של 4.42 קילו-גרם (כ-640 גרם יותר מדגם ה-R3).

מבחינת חומרה, מכיל ה-Alienware 17, הדגם הבכיר את מעבדי ה-Intel Core i7 6700HQ ו-6820HK (נתון לבחירת המשתמש) כאשר השני ניתן להמהרה מותאמת אישית או דינאמית עד 4.1 גיגה-הרץ, עד 32 גיגה-בייט של זכרון DDR4 במהירות של 2400 מגה-הרץ, מסך בגודל 17 אינץ’ מסוג 1080p בעל פאנל IPS בגימור מט, או מסך 4K בעל אותם הנתונים – שניהם תומכים ב-G-Sync. כרטיס מסך NVIDIA GeForce GTX 1070 או 1060, או לחילופין Radeon RX 470 מבית AMD.

מבחינת אחסון, מאפשר המחשב אפשרות של עד זוג כונני SSD בממשק M.2 PCI-E בנפח של 1 טרה-בייט, יחד עם כונן קשיח 1 טרה-בייט במהירות 7200 סל”ד. עוד מכיל הנייד כרטיס רשת מסוג Killer 1535, עם קישוריות WIFI מסוג 802.11ac 2×2 עם תמיכה ב-Bluetooth 4.1, סוללת 6 תאים של 99Wh או 68Wh ומערכת הפעלה מסוג Windows 10 Home. דגם ה-15 אינץ’ מכיל נתונים זהים.

מחשב Alienware מבית דל (תמונה: DELL)
תמונה: דל

מחירו של נייד ה-Alienware 17 החדש מתחיל מ-1,500 דולר ונע עד 2,650 דולר. מחירו של נייד ה-Alienware 15 החדש מתחיל מ-1,350 דולר עד 2,600 דולר. מחשב ה-Alienware 13 בגרסתו החדשה אינו זמין עדיין, אך צפוי להגיע במהלך חודש נובמבר ולהתחיל ממחיר של 850 דולר. מחירם של ניידי ה-Alienware 17 R3 הקודמים וכעת המקבילים מתחיל מ-1,300 דולר עד 1,800 דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים