אקשן, התגנבות והרבה גיוון: סיכום הביקורות למשחק Dishonored 2

משחק dishonored 2

ב-11 בנובמבר יצא Dishonored 2, משחק ההמשך למשחק ההתגנבות המצליח מ-2012. הוא יצא ל- PlayStation 4, Xbox One ולמחשבים אישיים. במשחק החדש אנו יכולים לבחור אם לשחק את רב-המרגלים קורבו אטאנו (Corvo Attano), גיבור המשחק הקודם, או את אמילי קלדווין (Emily Kaldwin), בתה של הקיסרית שנרצחה בתחילת המשחק הראשון, ושכעת הודחה מכס הקיסרות בעקבות קנוניה חדשה.

אמילי מיומנת גם היא בלוחמה והתגנבות לאחר שהתאמנה עם קורבו מעל עשור, ועם כוחותיו הקסומים המסתוריים של ה”זר” (The Outsider) הם יוצאים שוב למסע לנקות את שמם ולהחזיר את אמילי לשלטון. הכל נשמע טוב, אך האם המשחק מוצלח כמו קודמו?

משחקיות עשירה

אחד הדברים לגביהם כל המבקרים מסכימים הוא כמה Dishonored 2 עשיר ביחס לקודמו. בהתחשב בכך שהמשחק הקודם גם לא היה דל בתוכן, מדובר בהיצע משמעותי. המשחק מחולק לעשרה פרקים גדולים, שכל אחד מהם ניתן לסיים ביותר מדרך אחת, כך שיש פוטנציאל גדול לשחק בו פעמיים, ואף יותר. קורבו עצמו שולט ביכולות דומות לאלה שהיו לו במשחק הראשון, שבשימוש נכון נותנות לשחקן שליטה מצויינת במרחב. לאמילי יש סט של יכולות שונות למדי, הנותנות גיוון נוסף למשחק כולו.

משחק dishonored 2

בין המבקרים נשמעו תלונות על כך שמשהו בעלילה החדשה דומה מדי לעלילת המשחק הראשון. שוב יש קנוניה, שוב הקיסרית מודחת, ושוב יש משימות בהן ניתן לפעול באלימות או בחוסר-אלימות לפתרון משימות ריגול שונות. “מכיוון שהם צריכים לחוות את אותן המשימות, הדיאלוגים המונוטונים של קורבו ואמילי והעדר סופים שונים לגיבורים השונים גורמים להם להרגיש כמו שני סטים שונים של יכולות ולא יותר”, כותב קול ווטסון (Cole Watson) מ-CGMagOnline.

אך בשל המשחקיות העשירה, כל שחקן יוכל ליצור לעצמו את חווית המשחק האישית שמתאימה לו. “אמנם הייתי רוצה יותר מקוריות מהעלילה המרכזית, […] הסיפורים שאני אזכור זה אלה שיצרתי בעצמי, בעזרת המכאניקות של המשחק המאפשרות יצירתיות רבה.” כותבת לוסי אוברייאן (Lucy O’Brien) מ-IGN.

בשורה התחתונה

הרושם הראשוני מ-Dishonored 2 חיובי מאד. יש לציין ש-Bethesda, המפיצה את המשחק, בחרה לשלוח עותקים למבקרים רק ביום שלפני יציאתו, כך שביקורות של אתרים רבים עדיין לא עלו. משתמשי PC רבים מתלוננים על כך שהמשחק רץ בצורה בעייתית יותר על מחשבים אישיים, עם קשיי ביצועים הפוגמים בחוויה המהנה שלו.

כך או כך, מדובר במשחק יפהפה, שנותן לנו כלים רבים מאד לפתור בעזרתם את המשימות שלנו בשלל דרכים מגוונות. אפשר ואף מומלץ לשחק ב-Dishonored 2 עד סופו יותר מפעם אחת. אלו הציונים שניתנו למשחק בביקורות שבדקנו:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים