חברת DJI חושפת זוג רחפנים: Phantom 4 Pro ו-Inspire 2

רחפן Phantom 4 Pro (קרדיט תמונה: DJI) רחפן Phantom 4 Pro (קרדיט תמונה: DJI)

חברת DJI הודיעה אתמול על השקתם של שני רחפנים חדשים שעתידים להיות חוד החנית של החברה הסינית בתקופה הקרובה. הרחפן הראשון שהושק הוא  ה-Phantom 4 Pro, דגם ההמשך של ה-Phantom 4 אשר הושק לפני שמונה חדשים בעולם (ולפני ארבעת חודשים בארץ). לצידו של הפנטום 4 פרו, הושקה גם גרסה חדשה לסדרת הרחפנים המתקדמת ביותר של החברה, סדרת ה-Inspire, ולאחר שנתיים מהשקת ה-Inspire 1, הושק אתמול באופן רשמי ה-Inspire 2.

ה-Phantom 4 Pro מגיע עם מספר חידושים מעניינים, כאשר השדרוג המשמעותי ביותר הינו בסט החיישנים שנוספו לדגם החדש. כעת, הרחפן מצויד גם בסנסורים הממוקמים בחלקו האחורי, מה שמאפשר להפעיל את מצב ההימנעות ממכשולים גם בטיסה לאחור.

רחפן Phantom 4 Pro (קרדיט תמונה: DJI)
רחפן Phantom 4 Pro (קרדיט תמונה: DJI)

לצד זאת, ישנו חיישן אינפרה אדום חדש המאפשר ל-Phantom 4 Pro לטוס בצורה מדויקת יותר גם במקומות סגורים בהם נדרשת רמת שליטה גבוהה מאוד ברחפן. כל הפיצ’רים הללו נרתמו גם כדי לשפר את מצב “החזרה הביתה” של הרחפן, שמעתה ידע להתחמק בצורה מדויקת יותר ממכשולים גם בעת חזרתו העצמאית לנקודת המוצא שלו.

אלמנט נוסף ששודרג היא המצלמה המובנית של ה-Phantom 4 Pro שכוללת חיישן בגודל 1 אינץ’ מסוג CMOS המסוגל לצלם תמונות ברזולוציה של 20 מגה-פיקסל. בנוסף לשיפור בצד החומרה, DJI ציינה כי נעשתה לא מעט עבודה מאחורי הקלעים כדי לשפר את תוצאות המצלמה וחידדו כי כעת היא מסוגלת לצלם עד כ-14 תמונות בשנייה (Burst mode) וגם להקליט קטעי וידאו בהילוך איטי ב-60fps.

מסתבר כי כל היכולות הנ”ל לא פגעו בחיי הסוללה, אלא דווקא להפך: הסוללה של הדגם החדש זכתה לשיפור משמעותי ועל פי DJI זמן הטיסה גדל מ-25 דקות ל-30 דקות בממוצע.

שלט לרחפן פנטום 4 פרו
שלט לרחפן פנטום 4 פרו (קרדיט תמונה: DJI)

DJI בחרה לשפר לא רק את הרחפן אלא גם את שלט הבקרה, שזכה לרענון וכעת כולל מסך מגע בגודל 5.5 אינץ’. נזכיר כי עד כה, בכדי להשתמש ברחפנים של DJI על המשתמש היה לחבר מסך חיצוני (סמארטפון או טאבלט), אך נראה כי החברה הקשיבה לדרישות הלקוחות וכעת מציעה גם שלט משופר הכולל רכיב GPS, כניסה לכרטיסי SD וחיבור mini-HDMI.

לצד ההשקה של ה-Phantom 4 Pro, משיקה החברה את דגם ה-Inspire 2 הפונה לקהל מקצועי יותר העושה שימוש ברחפן למטרות צילום מתקדמות או לשימושיים מסחריים. תחילה נציין כי ה-Inspire 2 זכה גם הוא לקבל את סט החיישנים המתקדם של ה-Phantom 4 Pro וכעת הוא כולל אפשרות להימנע ממכשולים באופן עצמאי.

מלבד זאת, זמני הטיסה השתפרו ועלו מ-18 דקות ל-27 דקות. קטגוריית המצלמה זכתה לשדרוג גם היא וכעת ה-Inspire 2 כולל מצלמת Zenmuse X5S בעלת חיישן 20.8 מגה-פיקסל.

רחפן Inspire 2 (קרדיט תמונה: DJI)
רחפן Inspire 2 (קרדיט תמונה: DJI)

ה-Phantom 4 פרו, זמין לרכישה מוקדמת כבר עכשיו בעלות של 1,500 דולר (כ-5,770 שקלים) עבור הדגם הרגיל, בעוד שעבור הדגם עם השלט המתקדם יהיה על המעוניינים ברחפן לשלם 1,800 דולר (6,900 שקלים). את ה-Inspire 2 ניתן להזמין כעת במחיר של 3,000 דולר (כ-11,500 שקלים), כאשר הרחפן יישלח ללקוחות הראשונים במהלך חודש דצמבר הקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים