מותג Huawei בישראל עובר לידיה של אלקטרה מוצרי צריכה

שלט וואווי צילום: גאדג’טי

אלקטרה מוצרי צריכה הודיעה היום (א’, 20.11) כי תהפוך למפיצה של מכשירי מותג וואווי (Huawei) בישראל, זאת בעקבות רכישת 70% מהבעלות והשליטה בחברת אלפא טלקום, שהייתה המפיץ הבלעדי של מוצרי הסלולר של וואווי בארץ וברשות הפלשתינית בשלוש השנים האחרונות. סכום הרכישה עומד על 3.18 מיליון שקלים.

קובי כליף, מנכ”ל קבוצת אלפא טלקום מזה קרוב לשנתיים, ציין כי “הצטרפות אלקטרה כבעלת השליטה תוסיף לאלפא יכולות פיננסיות, ניהוליות ושיווקיות והחברות יוכלו להנות מיתרונות סינרגטיים לאור הניסיון הנצבר הקיים בשתי החברות“.

דבריו של כליף מעידים יותר מכל על האסטרטגיה של חברת Huawei הסינית, שככל הנראה תמכה בעסקת רכישתה של אלפא טלקום בשל יכולותיה השיווקיות של קבוצת אלקטרה. בבעלותה של אלקטרה מוצרי צריכה שתיים מרשתות מוצרי החשמל הגדולות בישראל – שקם אלקטריק ומחסני חשמל, דרכן תוכל החברה להפיץ את מוצריה לקהל רחב של לקוחות.

בתמונה: קובי כליף, מנכ"ל אלפא טלקום בהשקת Huawei P8 (צילום: גאדג'טי)
בתמונה: קובי כליף, מנכ”ל אלפא טלקום בהשקת Huawei P8 (צילום: גאדג’טי)

לצד הבעלות החדשה על מותג וואווי בתחום המובייל בישראל ישנה בבעלותה של קבוצת אלקטרה גם נציגות מותג “סוני”. לדברי זאב קלימי, מנכ”ל אלקטרה מוצרי צריכה: “רכישת הזיכיון של Huawei בישראל הינה נדבך נוסף באסטרטגיה השיווקית של הקבוצה, שמטרתה לייצר ערך צרכני אמיתי עבור הלקוח בכל מקום בו הוא פוגש אותנו“.

ההיסטוריה של מותג Huaewi בישראל

השקתו הרשמית של מותג Huawei בישראל התבצעה על ידי אלפא טלקום לפני כשלוש שנים, בספטמבר 2013. באותה עת שימש דרור אבישי כמנכ”ל החברה, עד שהוחלף על-ידי קובי כליף בתחילת 2015. כליף שימש בעבר כמנהל פעילות הסלולר של סמסונג ישראל, תפקיד אשר נמצא כיום בידיו של אורן מרון.

מכשיר הדגל הראשון שהשיקה אלפא טלקום בישראל היה ה-Huawei Ascend P6, אשר באותה עת הוכתר כמכשיר הדק ביותר בעובי של 6.18 מ”מ בלבד. כיום, עומד מכשיר הדגל Huawei P9 בראש מוצריה של החברה בישראל, כאשר דגם ה-Mate 9 הוכרז לאחרונה וצפוי להגיע בקרוב לארץ גם כן.

על פי הודעתה של אלקטרה מוצרי צריכה, עמד נתח השוק של מותג וואווי בישראל על 9.3% במחצית השניה של 2016, כך על פי נתוני IDC. באלקטרה מציינים כי לאחר השלמת הרכישה תחזיק החברה ב-70% ממניות אלפא טלקום, כאשר 21% ממניות החברה יוותרו בידיה של קבוצת פל ו-9% הנותרים יוחזקו בידי קרן להב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים