חרטות: האם אינטל מתכוונת לסגור את כל חטיבת המחשוב לביש שלה?

הדגמת טכנולוגיות של אינטל בתחום הספורט (קרדיט תמונה: יח"צ אינטל) הדגמת טכנולוגיות של אינטל בתחום הספורט (קרדיט תמונה: יח”צ אינטל)

בשנת 2014 רכשה אינטל חברה קטנה בשם Basis שעסקה בייצור שעוני בריאות תמורת סכום שהוערך בין 100 לבין 150 מיליון דולר. השעונים אמנם זכו לביקורות טובות אבל רבים תהו למה לאינטל להיכנס לתחום שכזה.

ייתכן שגם אינטל הבינה שאין לה מה לחפש רחוק מעסקי הליבה שלה. מקורות בחברה סיפרו לאתר טקראנץ’ שאינטל תכריז בקרוב על נסיגה כללית מתחום המחשוב הלביש. סימני החרטה הראשונים עלו כשלפני מספר חודשים כמה צמידי Basis Peak סבלו מהתחממות יתר עד כדי כוויות.

למרות שתופעת ההתחממות נגעה רק לכ-0.2% מהשעונים, החליטה אינטל לבצע ריקול לכל השעונים מדגם Peak ולסגור את השירות ללקוחות. אולי אינטל רוצה להימנע מתקלות במוצרים איזוטריים שיפגעו במוניטין הכללי של החברה. אולי בהנהלה הגיעו למסקנה שמחשוב לביש פשוט לא שווה את ההשקעה. המקורות מספרים שאפילו שעון חדש ומעוצב מבית Basis בשם Ruby, שכבר נמצא בשלבים סופיים והיה אמור להחליף את ה-Peak ולהתחרות ב-Charge 2 של פיטביט לא יראה אור יום.

יותר מכך, הדיווח מעלה שאינטל כבר הודיעה לעובדים רבים בחטיבת New Devices Group שכדאי שיחפשו עבודה אחרת. אינטל, אגב, הכחישה נמרצות את הידיעה: “אנו לא מתכוונים בכלל לחזור בנו מעסקי המחשוב לביש. למעשה אנו עובדים כרגע על כמה מוצרים והשקנו כמה לאחרונה ביניהם את ה-TAG Heuer Connected ואת המשקפיים החכמים Oakley Radar Pace“.

ייתכן שאינטל לא באמת מתכוונת לסגור את כל חטיבת המחשוב הלביש אלא רק את סדרות השעונים (שצריך להודות שאינן מיוחדות כמו שאר המוצרים ומתחרות בשוק קשה יותר). ואולי כל הדיווח אינו נכון אלא רק מעלה את השאלה שבטח גם מנכ”ל החברה שאל את עצמו – למה חברת המעבדים הידועה בעולם צריכה להתעסק עם ריקולים של שעונים חכמים?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים