-פרסומת-

גוגל מכריזה על Waymo: פרוייקט המכונית האוטונומית
| יום ראשון, 18 בדצמבר 2016, 16:49 | רכב

ענקית האינטרנט גוגל הכריזה כי היא מעבירה את פרוייקט המכונית האוטונומית שלה לאחזקתה של חברת האם Alphabet, זאת בהמשך לדיווחים בנושא שינוי הכיוון של החברה בתחום שהגיעו בשבוע שעבר. לחברה החדשה תקרא Waymo.

ההכרזה החדשה מגיעה כחלק מהרצון של גוגל (או למעשה, Alphabet) לחלק את עיסוקיה השונים תחת חברות שונות שינוהלו כולן תחת אלפבית, בנפרד מעסקי האינטרנט של גוגל עצמה. התנהלות שכזו, גם אם שקופה בעיני הצרכנים, מובילה לסדר ארגוני ולהפרדה החיונית בין תחומי הפעילות הענפים של החברה הענקית.

השינוי החדש מעיד על השינוי התפיסתי של גוגל בכל הנוגע למכוניות האוטונומיות. כבר לא מדובר בניסוי קטן ושולי במעבדות המחקר והפיתוח של החברה, אלא במוצר אמיתי המיועד להגיע  אל השוק. גוגל רואה את הפוטנציאל הטמון במכוניות האוטונומיות, מאמינה בעתידן ותפעל כעת על מנת להגשים את חזונה ולהפוך את חלום המכונית האוטונומית למציאות.

אנחנו נכין את המוח, אתם תייצרו את הגוף

לאחר שהבנו כי גוגל שועטת אל שוק המכוניות האוטונומיות בכל הכוח, השאלה המתבקשת היא: האם היא תיייצר את המכוניות בעצמה? קרוב לוודאי שלא. ייצור מכוניות הוא עסק שונה מאוד מעולם הטכנולוגיה. בעוד שעל מנת לייצר סמארטפון או דפדפן יש צורך בעיקר בפיצ’רים מלהיבים או מחיר אטרקטיבי, בעוד שוק הרכב דורש הרבה יותר. חברת רכבים זקוקה לנסיון של עשרות שנים, הרים של פטנטים, מוניטין ותדמית, הנדסת אמינות וכו’.

אמינות היא אחד החלקים הקשים ביותר במשוואה – היא תלויה בגורמים רבים ונבנית לאורך עשרות שנים, ובנוסף מסוגלת להניא את הצרכנים מלרכוש את הרכב לאחר כל מעידה (מדובר בהשקעה של עשרות ואף מאות אלפי שקלים, שהצרכנים נוהגים לקחת בזהירות ובכובד ראש גדול עשרות מונים בהשוואה לרכישת סמארטפון). מה הופך את היצרניות היפניות לאמינות יותר מהצרפתיות? זו שאלה שיכולים לענות עליה רק מהנדסים ותיקים ומוסכניקים עם ידיים מלוכלכות, ולא אליטת ההיי-טק השוכנת בעמק הסיליקון.

מהפכת הרכבים האוטונומיים תלך ככל הנראה בד בבד עם מהפכת הרכבים החשמליים. שתיהן מביאות את בשורת הקדמה והעתידנות המאפייניות את עמק הסיליקון אל עולם הרכב המיושן, ועשוייה להביא לפריחתן של יצרניות חדשות שאינן משחקות לפי כללי השוק המיושנים (ראו לדוגמה את טסלה). עם זאת, סביר להניח שגוגל תבחר שלא להשיק מכונית בעצמה, בעיקר על מנת לחסוך את שלל כאבי הראש הקשורים בכניסה לעסק המסובך והמסוכן שהצלחתן של חברות צעירות בו עדיין מוטלת בספק.

לגוגל יש כבר עכשיו שותפות עם Fiat-Chrysler ליצירת מכוניות אוטונומיות, כך שסביר להניח שהיא זו שתהנה ראשונה מפירותיה של חברת Waymo הצעירה. כל מה שנותר לנו לעשות כעת הוא להמתין להכרזות נוספות מפי החברה השאפתנית.

חדש! מעתה ניתן לקבל עדכונים על כתבות בנושאים שמעניינים אתכם דרך פייסבוק מסנג'ר. נסו בעצמכם:
קריאה נוספת
עוד על הכותב
author-image
עדן גוטליב
תלמיד תיכון במגמה מדעית הנדסית. טכנולוגיה זורמת בעורקיי מגיל 9. מתעניין בעיקר בתחום הסלולר והחומרה, עם פינה חמה בלב למעבדים. כשהידיים שלי לא על המקלדת, הן אוחזות בכידון האופניים (או במחשבון).
סלולרי: OnePlus One | מחשב: Apple Macbook Pro
תגובות לכתבה
  • itamar

    לעל דבר יש חיסרון כם אם זה יבנה עדין יש חסרון זה יסע כמו צב למה כי הוא לא עובר את המותר ונשאר תמיד עד המותר..

    • שלום חדד

      שאלו יהיו החסרונות..

    • אנומימי

      צריך לעשות פה הגבלת iq

    • Android Developer

      זה נסע לאט עד כה בשביל הניסוי

  • דורון

    הגיע זמן שמכונית גוגל (מכונית אוטונומית) תנחת לארץ עכשיו

  • yokosuka finegold

    לפני שש או שבע שנים בערך. חברת BMW שיחררה לשוק מכונית שעושה חניות לבד באופן אוטונומי
    משם לנהיגה אוטונומית זה רק פיתוח של משהו קיים. אבל את האחריות על כזה מיזם ועל תוצאות לא רצויות כמו תאונות, אף אחד לא רוצה ממש לקחת במיוחד לא כיצרן רכב

גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות