פייסבוק מנפצת את התחזיות: ההכנסות מפרסום עלו ל-8.8 מיליארד דולר

פייסבוק

הרשת החברתית, פייסבוק, ממשיכה להפתיע את השוק ולהציג ביצועים מעולים. הנתונים ברובם שברו שיאים בדו”ח זה, זאת למרות שהחברה הורידה מעט את ציפיות המשקיעים בדו”חות הקודמים.

ברבען האחרון של 2016 הכניסה פייסבוק 8.8 מיליארד דולר, קפיצה של 53% משנה שעברה ויותר מהתחזיות ל-8.51 מיליארד דולר. המפרסמים ברשת החברתית השאירו בידה של פייסבוק רווח של 3.57 מיליארד דולר שהם (לאחר התאמות מסוימות) 1.41 דולר למניה, עקיפה קלילה של הציפיות ל-1.31.

קפיצה בכמות המשתמשים

למרות שנראה כי מיצוי פוטנציאל המשתמשים קרוב לסיומו, קצב הגידול במספר המשתמשים נשמר גם ברבעון זה. מספר המשתמשים החודשיים טיפס ב-4% לעומת הרבעון השלישי ועתה עומד על 1.86 מיליארד משתמשים. מספר המשתמשים על בסיס יומיומי גדל אף הוא ב-4% ל-1.227 מיליארד משתמשים, 1.146 מיליארד מתוכם (93% מתוכם) מתחברים ממכשיר מובייל בלבד.

הפלטפורמות האחרות שנמצאות בבעלותה של פייסבוק צמחו גם כן. אינסטגרם מונה כעת 600 מיליון משתמשים פעילים, כאשר בוואטסאפ משתמשים כבר מעל ל-1.2 מיליארד ולפייסבוק מסנג’ר מיליארד משתמשים פעילים. בפייסבוק אף חושפים כי 5 מיליון יחידות ממשקפי המציאות המדומה Oculus כבר נשלחו.

מקור: מארק צוקרברג

אבל כראוי לרבעון הרביעי המפרסמים הגיעו בהמונים והשקיעו תקציבים גדולים בפייסבוק ואינסטגרם. הכנסות החברה מפרסום (רובה המכריע של ההכנסה) קפצה בארה”ב ובאירופה בשל החגים הנוצריים כאשר 84% מתוך ההכנסה הגיעה מפרסום במובייל. הנתונים מראים שעתה פייסבוק אף הגדילה את כוחה מול הדומיננטיות של גוגל בפרסום.

מקור: מצגת החברה

צריך לזכור שפייסבוק הזהירה ברבעון הקודם שמתישהו באמצע 2017 הצמיחה בפרסום תיעצר בגלל שכמות הפרסומות בפיד הגיעה לשיא. פשוט לא נשאר מקם נוסף לפרסומות, לפחות מבלי לפגוע בחוויית המשתמש. היא תצטרך להגדיל את החלק שמתקבל מאינסטגרם ורשתות אחרות.

המשקיעים במניית פייסבוק קיבלו את הדו”ח בשמחה והמניה קפצה בכ-5% במסחר המאוחר מה שמגדיל את שוויו של מארק צוקרברג בעוד 3 מיליארד דולר ל-59 מיליארד דולר. זו תהיה קצת נחת עבורו בתקופה לא קלה. החל בהאשמות נגד פייסבוק בתקופת הבחירות בגין “חדשות מזויפות”, הצו שחתם טראמפ בנושא הגבלות על מהגרים ממדינות ערביות והמכה האחרונה: קנס של 500 מיליון דולר בגלל הפרת תנאי הסכם עם חברה אחרת בפיתוח ה-Oculus.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים