חוזרים להנפקות: Mulesoft שגורמת לפלטפורמות לדבר ביניהן תגייס בבורסה

Blackberry PRIV (צילום: גאדג'טי) Blackberry PRIV (צילום: גאדג’טי)

ההנפקה של סנאפ קיבלה תשומת לב רבה מהתקשורת ושוק ההון. אך סנאפ היא לא חברת הטכנולוגיה היחידה שחוזרת לתוכניות ההנפקה לאחר שנתיים של יובש בבורסה. חברה נוספת שביקשה להיסחר בתקופה האחרונה היא Mulesoft.

Mulesoft היא חברה אמריקנית שמרכזה בסן פרנסיסקו והמומחיות שלה היא בחיבור בין פלטפורמות שונות. לכל ארגון יש כמה ספקי מערכות מידע ואפליקציות ניהול: CRM (ניהול לקוחות), חיובים ותשלומים, מכירות און ליין, שיווק ועוד. החברה בנתה לפטפורמה מרכזית בשם Anypoint שמקשרת בין כולם בעזרת ה-API הייעודי שכל ספק מוציא לשוק.

תרשים מתוך מסמכי ההנפקה
תרשים מתוך מסמכי ההנפקה

במסמכי ההנפקה כותבת החברה כי יש לה מעל ל-1,000 לקוחות ב-60 מדינות. 30 מתוכם הם תאגידים גדולים ששווים לה מעל למיליון דולר. חלק מהם: קוקה-קולה, מק’דונלדס, אופיס דיפו, סיילספורס, ספוטיפיי, טויוטה ויוניליבר. החברה מוערכת בשווי של כ-1.5 מיליארד דולר, מה שמכניס אותה למקום ה-89 ברשימת חדי הקרן של פורצ’ן.

שותפה לעסקים של סיילספורס

החברה הציגה צמיחה מרשימה לאורך השנים האחרונות: ב-2014 היא הכניסה 57.6 מיליון דולר, ב-2016 ההכנסות כבר יותר משולשו ל-187.7 מיליון דולר. עם זאת, היא עדיין לא מגיעה לרווח, וההפסד שלה בשנה שעברה עמד על 49.6 מיליון דולר. אפשר לקשר זאת להרחבת הפעילות הצומחת, אך יש גם גידול ניכר בהוצאה לשיווק ומכירות. היא תיסחר בבורסה תחת הסימול MULE.

Mulesoft מתכוונת לגייס בהנפקה 100 מיליון דולר. עד היום החברה גייסה 259 מיליון דולר מקרנות השקעה פרטיות, כשאחת מהן היא קרן ההשקעות של סיילספורס. היא לא היחידה שעוסקת בקישור בין מערכות מידע. כמה חברות אחרות עוסקות באינטרגציה של מערכות עבור ארגונים ובראשן IBM. צריך לציין גם את Apigee שנרכשה בשנה שעברה על ידי גוגל תמורת 625 מיליון דולר.

הפסיק להתלונן

הסיפור של Mulesoft מתחיל במייסד רוס מייסון, שחי באי מלטה ועבד כמפתח IT . בעבודתו הוא התאמץ לגרום למערכות הארגון לדבר אחת עם השנייה (בזמנו זו היתה בעיה קשה) והתלונן על כך בפני אשתו. לאחר כמה פעמים היא פשוט אמרה לו שיפסיק להתלונן ויעשה עם זה משהו. לאחר שהקים את החברה ב-2006 בארה”ב הוא החליט שעדיף פשוט לעבור עם משפחתו לעמק הסיליקון.

בדרך די שונה מרוב סיפורי ההצלחה, מייסון דווקא לא משמש כיום כמנכ”ל Mulesoft ובמסמכי ההנפקה הוא גם לא מוזכר כנושא תפקיד ניהולי כלשהו. הוא עדיין מחזיק 6% מהחברה, שיעור יחסית נמוך למייסדים של חדי קרן אחרים בעמק הסיליקון. הוא מסביר זאת בכך שבנה את החברה מתחילת דרכה בעזרת מימון קרנות השקעה פרטיות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים