הוכרזו: מעבדי ARM Cortex-A75 ו-Cortex-A55 יחד עם המעבד הגרפי Mali-G72

ליבות Cortex-A75, A55 ו-Mali-G72 מבית ARM ליבות Cortex-A75, A55 ו-Mali-G72 מבית ARM

מתכננת השבבים הבריטית ARM הכריזה על זוג ליבות עיבוד חדשות, ה-Cortex-A75, שתופסת את מקומה של Cortex-A73 מהשנה שעברה וה-Cortex-A55, שמחליפה את Cortex-A53 הפופולרית. לצידן חשפה החברה גם מעבד גרפי העונה לשם Mali-G72, זה מחליף את דגם ה-Mali-G71 משנה הקודמת.

נתחיל בגולת הכותרת – ה-Cortex-A75. מדובר בפסגת ביצועיה של ARM, הליבה העוצמתית והמתקדמת ביותר שהשיקה מעולם. הליבה החדשה מציעה שיפור של 20 אחוזים בביצועי חישוב של מספרים שלמים (החשובים לפעולה השוטפת), ביעילות זהה לזו של ה-Cortex-A73 שקדמה לה (בעוד שה-A73 שמה דגש על שיפור היעילות, ה-A75 מתקדמת בביצועים ולכן לא קיימת בשורה בתחום צריכת החשמל).

אל ה-A75 נלווית Cortex-A55 – ממשיכת דרכה של הליבה הקטנטנה והחסכונית Cortex-A53 שצברה פופולריות רבה גם כליבה ראשית, בעיקר בשוק הבינוני והנמוך. ה-A55 מציעה שיפור של 15 אחוז ביעילות החשמלית בהשוואה ל-A53, תוך שהיא מספקת ביצועים גבוהים ב-18 אחוזים מקודמתה.

ניתן לשלב את שתי הליבות יחד בהרמוניה באמצעות פלטפורמת ה-DynamiQ החדשה והגמישה, הדור החדש של ארכיטקטורת big.LITTLE המשלבת ליבות עוצמתיות לצד חסכוניות לשילוב מיטבי של ביצועים וחיסכון בחשמל. הפלטפורמה החדשה מאפשרת את קיומן של תצורות מעבדים ייחודיות ומגוונות, דוגמת מעבד שוק ביניים-גבוה בעל 7 ליבות חסכוניות וליבה אחת עוצמתית – זול לייצור, חסכוני כמעט כל הזמן, אבל יודע לתת קצת “פוש” כשצריך.

מעבדי Cortex-A של ARM
מעבדי Cortex-A של ARM

אחרונה חביבה זוהי ליבת ה-Mali-G72, הנועדה לעיבוד גרפי. בליבה החדשה שולבו מגוון שיפורים שהופכים אותה מתאימה יותר למשחקים ברמת רנדור גבוהה וללמידת מכונה, מה שמאפשר לה להציג בתחומים אלו שיפור של 25 אחוזים ביעילות החשמלית וביצועים גבוהים ב-40 אחוזים (17 אחוזים בלמידת מכונה בלבד). הליבה החדשה חסכונית גם בשטח, ותופסת 20 אחוזים פחות מקום (בהשוואה לדור הקודם באותה עוצמת עיבוד). הליבה פועמת בתדר של 850 מגה-הרץ, מסוגלת לדחוף 27.2 גיגה-פיקסלים בשנייה ומותאמת לתהליך ייצור בגודל 16 ננו-מטר.

ליבת עיבוד גרפי מדגם Mali-G72 מבית ARM
ליבת עיבוד גרפי מדגם Mali-G72 מבית ARM

הליבות החדשות זמינות כבר עכשיו ליצרניות השבבים וצפויות להופיע במגוון מערכות-על-שבב בקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים