ברוכה השבה: אטארי מפתחת קונסולת משחק חדשה

לוגו חברת אטארי

לפני כשבוע צף סרטון ברשת שנראה כמו טיזר לפיסת חומרה חדשה. בסוף הטיזר מופיע הלוגו של אטארי (Atari), והזמנה להכנס לאתר www.ataribox.com כדי לראות במה מדובר. האתר מראה את אותו הסרטון, ומאפשר להרשם לניוזלטר “לפרטים נוספים”.

המסקנה המתבקשת היא שמדובר בקונסולה חדשה. אטארי היא מיצרנית הקונסולות הראשונות בעולם, חברה שהחלה את דרכה בתחום משחקי הוידאו הביתיים עוד בשנות ה-70. הקונסולה האחרונה של החברה הייתה היגואר (Jaguar), שיצאה ב-1993. מאז היא נשרה ממרוץ הקונסולות. האם היא באמת חוזרת למשחק?

במהלך סוף השבוע אישר פרד צ’סנייס (Fred Chesnais), מנכ”ל החברה, שהמסקנה אליה כולנו קפצנו נכונה. “חזרנו לעסקי החומרה“, אמר צ’סנייס בתערוכת E3. הוא מתגאה בכך שאטארי חווה חזרה לחיים. בשנת 2013 היא הכריזה על פשיטת רגל, אך לאחר שצ’סנייס רכש אותה היא הפכה לחברה רווחית, שמפתחת בעיקר משחקי מובייל. היא גם מוכרת רשיונות שימוש במותג בתדירות גבוהה יותר מפעם, ואף תופיע בסרט “בלייד ראנר 2049” (Blade Runner 2049) שיצא באוקטובר הקרוב.

צ’סנייס סירב לתת פרטים נוספים על הקונסולה, מעבר לכך שהיא מבוססת על טכנולוגיית PC. הוא אמר שאטארי עוד עובדת על העיצוב, ותחשוף פרטים נוספים במועד מאוחר יותר. השערה נפוצה היא שמדובר בקונסולת רטרו, שהיא תגובה להצלחה המפתיעה של ה-NES Mini של נינטנדו מהשנה שעברה, אך לא נדע דבר בוודאות עד להכרזה רשמית מאטארי וצ’סנייס.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים