עושים סדר בבלאגן: כל השמועות על הדור הבא של האייפון

מתחילת אפריל אנו מעדכנים אתכם בשמועות שונות ומגוונות לגבי הגרסה החדשה של האייפון. היום החלטנו לרכז את כל השמועות במקום אחד ולתת לכם את הבמה להחליט מי צודק, מה הגיוני ומתי ועד מתי נחכה על מנת להחזיק את הדור הבא של הגאדג’ט הנחשק.

11באפריל – אפל תחל את ייצור האייפון 5 בספטמבר

עפ״י חברת המחקר Avian Security, ייצור המכשיר העתידני של אפל יחל בספטמבר הקרוב. החברה מבססת את טענותיה על מידע שהתקבל מספקים של התפוח הלבן. משמעות הדבר היא שההשקה תהיה בסוף 2011 או בתחילת השנה הבאה.

20 באפריל – ייצור המכשיר יחל ביוני, ההשקה בספטמבר

שלושת המקורות של רויטרס מעריכים כי אפל תשיק את האייפון 5 בספטמבר, כשהוא שומר על צורתו של האייפון 4 אך כולל מעבד מהיר יותר ואולי אף יוותר על המאהל האחורי עשוי הזכוכית הקיים בגרסה הנוכחית.

4 במאי – ישירות מ-AT&T ואפל: לא יהיה אייפון חדש עד ספטמבר

ידיעה המתקבלת מהאתר MacRumors מספרת שאחד הגולשים התקשר לשירות הלקוחות של AT&T לאחר שגילה שתאריך זכאותו לשדרוג המכשיר נדחה ב-5 חודשים. בתגובה ענה לו נציג שירות הלקוחות של AT&T כי אפל יידעה את הספקית שתאריך השקתו של האייפון 5 נדחה לספטמבר. למרות שידיעה זו מעניינת ומעוררת ציפייה, יש לזכור כי לרוב נציגי השירות של החברות אין מושג על מה הם מדברים.

18 במאי – אייפון 4S יושק בספטמבר, אייפון תומך LTE רק ב-2012

DigiTimes מדווחת על-פי מקורות בטאיפיי שאפל תשיק בספטמבר את האייפון 4S, שיכלול את מעבד A5 כפול הליבה של החברה (אותו מעבד שנמצא גם ב-iPad 2) ומצלמת 8 מגה פיקסל. בנוסף, חושפים המקורות כי גם גרסה זו של הסמארטפון לא תתמוך ברשת ה-LTE, זאת עקב בעיות ייצור ותשואה מצד הספקית Qualcomm. חשוב לציין כי זו אינה הפעם הראשונה שאפל מנסה לשלב את טכנולוגיית ה-LTE במכשיריה שכן גרסת ה-CDMA של האייפון 4 (הנמכרת אצל Verizon) היתה צריכה לתמוך בטכנולוגיה אך המהלך בוטל עקב גודלו של שבב ה-LTE.

13 ביוני – “דור הבא של האייפון ייצא בספטמבר”

מקור של האתר 9toMac שצדק בעבר במתן מידע לגבי פיתוחים של אפל, טוען כי האייפון הבא נמצא בשלב הבדיקות הסופי לפני השקתו הרשמית שתתרחש בספטמבר. משמעות הדבר שברגעים אלו נושאים מנהלים בכירים בחברה את האייפון החדש בכיסם. בנוסף חושף האתר רמזים בקוד הפיתוח של ה-iOS 5 שמבשרים על בואו של המכשיר למפעילות נוספות בארה”ב ותמונה שרומזת כי המכשיר לא יזכה במצלמה משודרגת, לעומת זו הקיימת באייפון 4.

27 ביוני – אייפון 4S ואייפון 5 יושקו ברבעון השלישי של 2011

השמועה הכי מעניינת מגיעה מכריס וויטמור מחברת Deutche Banks. כריס מדווח דרך אתר Fortune על השקת שתי גרסאות שונות של האייפון בספטמבר הקרוב. הראשון, האייפון 4S, ישמור על צורתו של אייפון 4 המקורי, יכלול שינויים פנימיים דוגמת מעבד מהיר יותר, ומיועד לקהל יעד גדול יותר תודות למחיר נמוך של 349$ ללא התחייבות למפעילות הסלולר. אייפון 5, לעומת ה-4S, יהווה שדרוג של ממש לעומת הדור הקודם עם עיצוב חדש ומהפכני בצורת הטילה האופיינית למקבוק אייר, גוף מתכתי, מעבד מהיר יותר, מסך גדול יותר ושיפורים נוספים.

חשוב לציין שהמקור אינו מספק שום סימוכין מהיכן השיג מידע זה ולכן, כמו עם נציג השירות של AT&T, יש לקחת את הערכותיו של המקור בעירבון מוגבל, אפילו אם הדרישה ל”אייפון נאנו” קיימת מאז השקת האייפון המקורי ב-2007.

אם כל אלו לא הספיקו, הרשו לנו להוסיף עוד קיסם למדורה – קבוצת ההאקרים LulzSec שחררה מסמך סודי של חברת AT&T בו מופיעה תמונה המגלה לנו על שאיפותיה של החברה להפעיל את רשת ה-LTE שלה עד ספטמבר השנה, ובאותו הזמן תחל ״נדידה״ של האייפון והאייפאד לרשת זו. אומנם אלו רק עובדות נסיבתיות אבל קשה להאמין שזהו רק צירוף מקרים.

ספטמבר? אולי אפילו אוגוסט? עיצוב חדש? אולי מצלמה טובה יותר?
הצגנו בפניכם את כל ה”עובדות”, כעת מגיע תורכם לספר לנו מה דעתכם, איך ייראה האייפון החדש ומתי יושק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים